يك فنجان ترانه يك فنجان ترانه .

يك فنجان ترانه

روش كاشت درخت گلابي چگونه مي باشد

روش كاشت درخت گلابي چگونه مي باشد:

يكي از بهترين روش‌هاي كاشت ارقام مختلف، تهيه نهال و كاشت در زمين زراعي است خريد نهال اصلاح شده امروزه بسيار افزايش يافته. براي اين منظور كافي است به يكي از مراكز خريد نهال مراجعه كرده و نهال مورد نظر خود را تهيه كنيد. براي كاشت نهال گلابي؛ شما نياز به خاكي حاصلخيز در منطقه‌اي با آب و هواي معتدل داريد. در كاشت گلابي؛ نيز همچون ديگر ارقام بايد بر روي زمين گودال‌هايي با عمق مناسب ايجاد كنيد.

پس از كاشت و رسيدن به زمان باردهي درخت گلابي، بايد به زمان مناسب برداشت توجه داشته باشيم. تا زماني كه ميوه گلابي به رنگ زرد يا طلايي نرسيده بايد از روي شاخه‌ها چيده شود. به اين دليل كه در كوتاه‌ترين زمان پس از تغيير رنگ ميوه فاسد شده و ديگر قابل استفاده نخواهد بود. معمولا باغدارن اين ميوه را هنگامي كه به رنگ سبز بوده و حجمي سفت دارد، برداشت مي‌كنند.

خريد نهال گلابي مناسب

در اولين گام بايد يك رقم نهال گلابي مناسب را براي مناطق خود خريداري كنيد.بهترين نهال گلابي براي هر منطقه با توجه به اقليم آنجا مشخص مي شود.نهال گلابي را خريداري كنيد كه با آب و هوا منطقه شما سازگاري لازم را داشته باشد.

اگر در اقليم سردسير هستند نهال گلابي درگزي – نهال گلابي آنجو – نهال گلابي شاه ميوه و نهال گلابي بيروتي را پيشنهاد مي كنيم كه در آب و هوا معتدل نيز رشد خوبي دارد.

اگر در اقليم گرمسير هستيد نهال گلابي اسپادانا را براي كاشت انتخاب كنيد.

نكاتي كه در زمان كاشتن نهال گلابي بايد بدانيد.

?. حفر گودال در موقعيت مكاني مناسب از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و دقت داشته باشيد كه نور خورشيد به صورت مستقيم بر نهل كاشته شده بنابد.

?. معمولا باغداران در ابتداي فرآيند كاشت كود هاي دامي پوسيده يا كودهاي گياهي جهت تقويت خاك مورد استفاده قرار مي دهند.

?. به دليل اينكه نهال ها ظرافت بيشتري دارند بايد در مقابل وزش باد شديد و آفات ها از آن محافظت نماييد.

?. كاشت نهال گلابي به زهكشي مناسب و خاكي مرطوب نيازدارد.

?. توجه به زمان كاشت نهال گلابي نيز نسيار مهم و ضروري است كه بهترين زمان زمستان و پاييز مي باشد.

كاشت درخت گلابي به روش كاشت بذر

براي كاشت درخت گلابي به روش بذر ابتدا دانه‌هاي ميوه گلابي را در اوايل بهمن ماه از ميوه‌ي آن جدا كنيد و آن‌ها در يك ظرف آب بريزيد. هر كدام از دانه‌ها كه روي سطح آب شناور شد، از ظرف خارج كنيد و بقيه‌ي دانه‌ها را تمام شب در آب قرار دهيد.

يك پلاستيك كود گياهي مرطوب تهيه كنيد. اين كود بايد آب و رطوبت را در خود حفظ كند و باعث جوانه زدن دانه شود. سپس حداقل ? دانه‌ي گلابي را در عمق ? الي ? سانتي‌متري از خاك بكاريد. هرچه تعداد بيشتري دانه گلابي در خاك بكاريد، شانس بيشتري يراي جوانه زدن وجود خواهد داشت. سپس كيسه‌اي كه خاك و دانه‌هاي گلابي را در آن قرار داده‌ايد، به مدت ?? تا ?? روز در كشوي فريزر قرار دهيد.

اين كار باعث خنك شدن و آماده‌سازي دانه‌ها براي جوانه زدن مي‌شود. خاك داخل پلاستيك بايد همواره مرطوب باشد، بدين منظور هر دو هفته يكبار بايد به آن سر بزنيد كه اگر خشك شده بود روي آن آب اسپري كنيد. پس از سه ماه پلاستيك را از فريزر بيرون آورده. حالا پوسته‌ي خارجي دانه‌هاي گلابي سفت شده است پس بايد آن‌ها را قبل از كاشتن در خاك به مدت دو روز در آب گرم قرار دهيد.

سپس يك گلدان انتخاب كنيد و داخل آن را از خاك مرطوب داخل كيسه پر كنيد و هر چهار دانه را در چهار طرف گلدان در عمق ?? ميلي‌متري خاك قرار دهيد و در طي دو هفته به اندازه‌اي كه خاك فقط مرطوب باشد به آن آب بدهيد و مي‌توانيد كنار هر دانه را با خلال دندان علامت گذاري كنيد تا دانه را گم نكنيد.

گلدان خود را در جاي گرم و نوراني قرار دهيد. به اين توجه داشته باشيد كه هرچه نور بيشتري به خاك بخورد، خاك نيازمند آبياري بيشتري مي‌باشد. تا زماني‌كه از هر نهال گياه ? برگ به طور كامل رشد كند بايد صبر كنيد و به اين نكته در كاشت درخت گلابي توجه كنيد، برگ‌هاي اوليه‌اي كه مي‌رويد برگ‌هاي صحيحي نيستند زيرا شباهتي به برگ‌هاي درخت گلابي ندارند.

اما پس از رشد برگ‌ها، نهال‌ها آماده انتقال هستند. هر نهال را در گلدان جداگانه‌اي بكاريد و توجه داشته باشيد كه هنگام انتقال نهال‌ها، ريشه‌ي آن آسيب نبيند. در اين زمان شما مي‌توانيد نهال‌ها را در صورتي‌كه آفتاب شديدي بيرون نباشد، خارج از خانه و در محيط بيرون قرار دهيد. از اوايل ارديبهشت تا تير ماه شما بايد نهال‌هاي خود را در خاك روي زمين بكاريد زيرا زمان رشد ريشه فرا رسيده است.

جايي را انتخاب كنيد كه داراي خاك مرطوب و اينكه روزي ? ساعت آفتاب بگيرد. در اين شرايط گلابي‌هاي شما خيلي خوب رشد مي‌كنند. براي امتحان خاك با زهكشي مناسب، گودالي به عمق و پهناي ??? متر انتخاب كنيد و داخل آن را از آب پر كنيد. بعد هر يك ساعت يكبار به آن سر بزنيد، اگر خاك به اندازه‌ي ??? تا ??? سانتي‌متر آب را در خود جذب كرده بود در نتيجه خاك زهكشي مناسب دارد.

نهال‌ها را در فاصله‌ي ? تا ??? متر از هم بكاريد. براي كاشت نهال بايد گودالي ??? متر عميق‌تر و پهن‎‎تر از ريشه‌ي آن بكارييم. نيازي به اضافه كردن كود نيست اما به دلخواه خودتان مي‌توانيد مقداري كمپوست را با خاك مرطوب مخلوط كنيد و پاي گياه بريزيد.

براي يكسال، هفته‌اي يكبار به گياه آب بدهيد اما در فصل‌هاي گرم سال، بيشتر از سه بار نياز به آب هست. يكبار در سال كود دادن به گياه كافي است. اگر در يك فصل درخت بيشتر از ??? متر رشد كرد، در فصل بعد كود كمتري به آن بزنيد.

طبقه بندي بذرهاي گلابي:

در اولين بخش از اين مطلب بذرهاي گلابي را طبقه بندي مي كنيم.

  1. اوايل بهمن بذرها را جمع كنيد:

بذر ميوه گلابي در اواخر زمستان يا اوايل بهار بهتر جوانه مي زنند. با جمع آوري بذرهايي كه مي خواهيد در ماه بهمن بكاريد، به خود زمان كافي براي طبقه بندي آنها مي دهيد. طبقه بندي به جوانه زني كمك مي كند و نهال بيشتري توليد مي كند.

  1. بذرها را از گلابي ها جدا كنيد:

گلابي هاي فروشگاه خوب عمل مي كنند. با استفاده از چاقوي خشك، يك گلابي را از وسط برش دهيد. نصف ها را به چهار قسمت برش دهيد تا بتوانيد به راحتي به هسته هاي موجود در مركز دسترسي پيدا كنيد. بذرها را با قاشق يا انگشت خود بيرون بياوريد. بايد حدود 8 دانه داخل آن پيدا كنيد.

هر گلابي به دليل گرده افشاني مشخصات خاصي دارد. اگر مي خواهيد در آينده درختان بيشتري بكاريد كه همان ميوه را بدهند، مي توانيد نيمي از دانه ها را به مدت 2 سال در يك كيسه پلاستيكي در يخچال خود نگهداري كنيد. شما مي توانيد تخم گلابي را مستقيما از درخت گلابي نيز به دست آوريد. فقط مطمئن شويد كه آنها را در تابستان كه كاملا رسيده اند براي استفاده از بذر، برداشت كنيد.

  1. بذرها را يك شب در يك كاسه آب خيس كنيد:

از شر بذرهايي كه روي آب شناور شدند خلاص شويد. اگر به پايين فرو روند، براي رشد خوب هستند. صبح دانه ها را برداريد. 10 قسمت آب را با يك قسمت سفيد كننده مخلوط كنيد. قبل از اينكه آن ها را بكاريد، بذرها را به مدت 10 دقيقه در مخلوط سفيد كننده خيس كنيد.

  1. يك كيسه پلاستيكي را با پيت ماس مرطوب پر كنيد:

پيت ماس آب و رطوبت را حفظ مي كند و مي توانيد آن را در هر فروشگاه باغي خريداري كنيد. يك كيسه پلاستيكي قابل بازيافت را با خزه پر كرده و در آن آب بريزيد. خزه بايد مرطوب باشد، اما غرقاب نباشدخاك گلدان مرطوب نيز در اينجا كار خواهد كرد، اما ممكن است نياز باشد كه بيشتر از خزه آبياري شود.

  1. دانه ها را به داخل خزه فشار دهيد:

بذر را 5 تا 7.5 سانتي متر به داخل خزه فشار دهيد. قبل از آب بندي كيسه حداقل 4 تا از بذرهاي گلابي را در خزه ها دفن كنيد. هرچه دانه بيشتري در خزه قرار دهيد، احتمال جوانه زني موفقيت آميز بيشتر است.

  1. كيسه را تا 3 ماه در كشوي يخچال نگه داريد:

كيسه را به مدت 60-90 روز در يخچال نگهداري كنيد. اين به دانه ها زمان مي دهد تا خنك شوند و روند جوانه زني را شروع كنند. پيت ماس بايد رطوبت را در اين دوره نگه دارد، اما ممكن است مجبور شويد هر 2 هفته يك بار آن را بررسي كنيد. اگر پيت ماس خشك شده است، از يك بطري اسپري براي مرطوب كردن مجدد آن استفاده كنيد.

  1. كيسه ها را خارج كنيد:

كيسه را در زماني كه دماي هوا بالاي 4 درجه سانتيگراد است خارج كنيد. بعد از گذشت 3 ماه مي توانيد دانه ها را از يخچال خارج كنيد. اگر خطر يخ زدگي وجود ندارد يا دما به زير 4 درجه سانتيگراد نمي رسد، مي توانيد بذرها را زودتر از يخچال خارج كنيد.

  1. دانه ها را به مدت 2 روز در يك كاسه آب گرم خيس كنيد:

پوسته هاي خارجي دانه هاي گلابي سخت است و بايد قبل از كاشت در خاك نرم شوند. قبل از برداشتن آنها را به مدت 2 روز كامل در آب نگه داريد. اگر هر يك از دانه ها در حين خيساندن آنها شناور شوند، رشد نمي كنند. هر بذري را كه به سطح آب بيايد را دور بريزيد.

كاشت درخت گلابي به روش پيوندزني

متداول‌ترين روش توليد درحت گلابي پيوندزني ميباشد. شيوه‌هاي مختلفي در پيونرزني وجود دارد كه رايج‌ترين آن‌ها پيوندزني شكمي مي‌باشد كه در اواخر تابستان انجام مي‌شود. روش ديگر پيوندزني زبانه‌اي است كه بسيار نتايج خوبي بدست مي‌دهد.

روش صحيح پيوند درخت گلابي

براي پيوند نهال جوان معمولا از پيوند شكمي از انواع پيوند درختان ميوه و گاهي اسكنه استفاده مي شود وليكن براي جوان نمودن درختان پير، پيوند شكافي انتهايي يا تاجي بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد.

انواع پايه: در پيوند گلابي از انواع پايه هاي بذري گلابي و پايه به، ازگيل (معمولي و ژاپني) و زالزالك استفاده مي شود.

پايه بذري: همان پايه نرك است كه به آن اشاره شد و مي توان آن را مهمترين و بهترين پايه گلابي دانست و علت اين موضوع در آن است كه ريشه ي اصلي بسيار طويل بوده و قادر است در اعماق زمين تا محلي كه رطوبت وجود دارد رشد كند لذا به درخت، رشد، استقامت و استواري خوبي را مي بخشد به طوري كه درخت در تمام طول عمر خود نيازي به قيم نخواهد داشت.

اگر بذر گلابي در خزانه كاشته شود بايد حتما محل آن را دو يا سه مرتبه تغيير داد زيرا به علت داشتن ريشه ي اصلي طويل و طبيعتا نداشتن ريشه ي فرعي، گرفتن نهال جا به جا شده در محل اصلي پس از سه الي چهار سال امري بسيار دشوار است در صورتي كه اگر در سن كم و در محل نهال، جا به جا شود رشد ريشه ي اصلي قطع شده و در نمو خود راكد مي ماند كه در عوض اين موضوع، ريشه هاي فرعي زيادي ظاهر مي گردد.

 

در هر صورت درخت گلابي بهترين پايه براي انواع گلابي مي باشد، يعني نوع مرغوب گلابي كه روي پايه گلابي پيوند مي گيرد، بسيار قوي تر و پر محصول تر مي باشد به شرط آنكه در خاك مناسب و قوي كاشته شود.

در درخت گلابي، رشد و نمو پيوندي كه روي پايه گلابي بذري قرار گرفته در چند سال اول بسيار كند بوده وليكن از سال سوم به بعد نمو آن بيشتر شده به طوري كه اين نمو، تا سن بيست سالگي ادامه خواهد داشت.

جوش خوردن پيوند انواع گلابي با يكديگر هميشه كامل است و به عبارت ديگر تمايل ذاتي بين انواع گلابي زياد است و به همين دليل دوام چنين درخت پيوندي نيز زياد مي باشد.

نكات بسيار مهم در كاشت درخت گلابي

نهال گلابي همانند ديگر نهال ها براي كاشت نيازمند يكسري از فاكتورهاي بسيار مهم است كه بايد به آن توجه داشت.

 آبياري نهال گلابي

آبياري هر چه منظم تر و درست تر براي هر درخت گلابي صورت بگيرد نتيجه و عملكرد بهتري را مشاهده خواهيد كرد.

توجه داشته باشيد آبياري زيادي هم مي تواند به درخت آسيب وارد كند و بايد بدانيد ميزان و نحوه آبياري به درستي صورت بگيرد طوري ك ريشه ها آسيب نبينند.

ميزان آبياري با توجه به سن درخت و فصول بستگي دارد.در فصل هاي گرم سال آبياري كمي بيشتر از زمستان است اما بيش از حد آبياري نيز منجر به پژمردگي نهال گلابي مي شود و برگ هاي آن زرد شده و ممكن است حتي بريزد.

 بهترين روش آبياري در درخت گلابي

  • آبياري كرتي
  • آبياري قطره اي
  • آبياري باراني

فصل مناسب كاشت نهال گلابي

فصل مناسبي را براي كاشت درخت گلابي در نظر بگيريد.بهترين فصل زمستان و اواسط آن است.بهترين و طلايي ترين فصلي كه براي كاشت نهال گلابي توصيه شده است پاييز و زمستان مي باشد البته در آن روز يخبندان نباشد.

كودهاي مناسب استفاده كنيد

وقتي در ابتداي فرايند كاشت نهال گلابي هستيد بهتر است كودهاي دامي و كودهاي گياهي را براي درخت گلابي فراموش نكنيد.كودها بسيار در بازدهي درخت موثر هستند.

 آفات و بيماري درخت گلابي را در نظر داشته باشيد

آفات و بيماري ها مي توانند منجر به از بين رفتن كامل درخت گلابي و محصولات آن شوند.درختان گلابي همانند ديگر درختان ميوه در معرض بيماري و آفات قرار دارند.

مهم ترين بيماري هاي درخت گلابي مي توان به پسيل – كرم سفيد ريشه – پروانه تخم انگشتري – آتشك – پروانه سفيد  و بيماري لكه سياه و.. اشاره داشت.

بهتر است سمپاشي سالانه به صورت منظم و درستي انجام شود تا درخت از بيماري ها در امان باشد.بهتر است با آبياري درست و تقويت كردن درخت با كود آن را مقاوم بسيازيد.

هرس كردن موجب مي شود تا شاخه هاي اضافي از بين برود و در نهايت نور خورشيد بسيار بهتر به درختان بتابد.

هرس درخت گلابي چگونه صورت مي پذيرد:

طي كردن مراحل هرس درختان گلابي بيش از پيش مهم مي باشد. اغلب در اولين سال كه اوايل فصل زمتسان مي توان شاخه ي انتخاب شده را با توجه به تعداد جوانه بهتر است هراس كرد. به اين صورت كه به روي سطح يكي از شاخه هايي كه در حدود 3 جوانه داشته باشد، برش شاخه و حذف شاخه بهتر است از بخش بالاي جوانه ي سوم صورت پذيرد.

معمولا در كاشت نهال گلابي، هرس كردن از ماه فروردين در سالي كه نهال رشد خود را شروع كرده است، انجام مي‌شود. توجه داشته باشيد كه رشد بالاي شاخه‌ها و تعداد زياد آن‌ها در كيفيت محصول درخت نقش دارد. به همين جهت هرس كردن شاخه‌ هاي اضافي درخت گلابي و خالي كردن درخت از حجم انبوه شاخه‌ها، اهميت بسياري دارد. در فصل زمستان شاخه‌ها به طول بيشتري اندازه‌گيري شده و قطع مي‌شوند. اين امر در فصل تابستان متفاوت بوده و شاخه‌ها به اندازه كوتاه‌تري هرس مي‌شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۴:۰۱ توسط:sam موضوع:

ترك اعتياد | يادگيريِ مهارت مقابله با استرس ترك اعتياد

ترك اعتياد | يادگيريِ مهارت مقابله با استرس ترك اعتياد

 

زماني‌ كه با اعتياد دست‌وپنجه نرم مي‌كنيد، ترك آن از نظر خودتان يك هدف غيرممكن به‌نظر مي‌رسد. مهم نيست تا چه حد غرقِ اعتياد شده باشيد، اما رهايي از آن هيچ‌وقت غيرممكن نيست. با درمان درست، حمايت اطرافيان و يافتنِ دليل اصلي اعتياد، تغيير امكان‌پذير است. حتي اگر براي ترك اعتياد تلاش كرده‌ايد و موفق نشده‌ايد، نبايد اميدتان را از دست بدهيد. قطعا براي رهايي از اعتياد، موانعي وجود دارند كه بايد آنها را پشت سر بگذاريد، اما همين‌ كه به ترك اعتياد فكر كنيد، يعني در مسير بهبود گام برداشته‌ايد.

غلبه بر اعتيادتصميم‌گيري براي تغيير

براي بسياري از كساني كه گرفتارِ اعتياد هستند، گام نخست يا «تصميم‌گيري براي تغيير» سخت‌ترين گام خواهد بود. اگر احساس مي‌كنيد آمادگيِ تغيير را نداريد، نگران نباشيد، چون اين ترديد كاملا طبيعي محسوب مي‌شود. ترك اعتياد مستلزم تغييرات زيادي است، مثلا تغيير در:

  • نحوه‌ي مقابله با استرس؛
  • نحوه‌ي گذراندن اوقات فراغت؛
  • نحوه‌ي انتخاب دوست؛
  • نحوه‌ي تفكر درباره‌ي خودتان.

با وجود اينكه مي‌دانيد ماده‌ي مخدري كه گرفتارش هستيد در زندگي شما مشكل‌ساز شده است اما، طبيعي است كه براي تركش به كشمكش دروني دچار شويد. ترك اعتياد به زمان، انگيزه و حمايت اطرافيان احتياج دارد. شما حق داريد قبل از شروع درمان، موقعيت شخصي خودتان را ارزيابي كنيد.

فكر كردن به تغيير

  • مراقب زمان و ميزان مصرف‌تان باشيد تا بتوانيد به نقش اعتياد در زندگي‌تان بهتر پي ببريد.
  • فهرست معايب و مزاياي ترك اعتياد، همين‌طور هزينه‌ها و مزاياي عدم ترك اعتياد را تهيه كنيد.
  • به چيزهايي كه در زندگي براي‌تان مهم هستند، فكر كنيد: همسر، فرزندان، شغل، سلامتي و علايق‌تان. اعتياد شما چه تأثيراتي بر آنها خواهد گذاشت؟
  • نظرِ فردي را كه به او اعتماد داريد درباره‌ي اعتيادتان بپرسيد.
  • از خودتان بپرسيد چه چيزهايي مانع تغيير شما مي‌شوند و چه چيزهايي مي‌توانند به تغيير شما كمك كنند؟

آمادگي براي ترك اعتياد در ? مرحله‌ي مهم

  1. دلايل ترك اعتياد را به خودتان يادآوري كنيد.
  2. تلاش‌هاي گذشته‌ي خود را براي ترك اعتياد بررسي كنيد. اقدامات اثربخش يا بي‌فايده را شناسايي كنيد.
  3. اهداف دقيق و قابل اندازه‌گيري‌اي را براي خودتان مشخص كنيد، مثلا روز خاصي براي آغاز ترك اعتياد يا محدوديت‌هايي براي مصرف مواد مخدر.
  4. تمام چيزهايي را كه يادآور اعتياد شما هستند از خانه، محل كار و مكان‌هاي ديگر دور كنيد.
  5. به خانواده و دوستان‌ خود اعلام كنيد كه قصد ترك اعتياد داريد و از آنها تقاضاي حمايت كنيد.

آشنايي با گزينه‌هاي درماني

پس از اينكه تصميم به ترك اعتياد گرفتيد، وقتِ آن است كه به‌دنبال گزينه‌هاي درماني‌تان برويد. هنگام سنجيدن گزينه‌هاي درماني به‌ياد داشته باشيد كه: هيچ درماني براي همه اثربخش نيست. افراد مختلف نيازهاي متفاوتي دارند. درمان اعتياد بايد با موقعيت فرد معتاد متناسب باشد. يافتن يك برنامه‌‌ي درست براي ترك اعتياد بسيار مهم است. در پروسه‌ي درمان نبايد صرفا به اعتياد فرد پرداخته شود. اعتياد كل زندگي فرد را تحت تأثير قرار مي‌دهد، از جمله روابط، شغل، بهداشت و سلامت روانيموفقيت درمان به خلق يك مسير جديد براي زندگي و يافتن دلايلِ اصلي روي آوردن به اعتياد بستگي دارد. براي نمونه، ممكن است وابستگي به مواد مخدر ناشي از عدم‌ توانايي فرد در مديريت استرس باشد كه در اين صورت، فرد بايد راه‌هاي سالم‌تري را براي مقابله با موقعيت‌هاي استرس‌زا پيدا كند. تعهد و پيگيري براي به نتيجه رساندن پروسه‌ي درمان مهم است. ترك اعتياد يك پروسه‌ي سريع و آسان نيست. به‌طور كلي، هرچه سابقه‌ي اعتياد فرد طولاني‌تر باشد، پروسه‌ي درمان او هم طولاني‌تر خواهد بود. در هر صورت، مراقبت‌هاي طولاني‌مدت تكميلي براي بهبود، حياتي هستند.

مكان‌هاي بسياري براي دريافت كمك وجود دارند. همه‌ي افراد به سم‌زدايي مراقبت‌شده‌ي پزشكي يا اقامت طولاني‌مدت در مراكز ترك اعتياد نياز ندارند. مراقبتي كه فرد معتاد به آن نياز دارد به عوامل مختلفي بستگي خواهد داشت، از جمله سن، سابقه‌ي اعتياد و شرايط پزشكي يا رواني. علاوه بر پزشكان و روان‌شناسان، بسياري از روحانيون، مددكاران اجتماعي و مشاوران براي درمان اعتياد خدماتي را ارائه مي‌كنند. زماني كه تصميم به ترك اعتياد گرفتيد، علاوه بر ترك، براي هرگونه مشكل پزشكي يا رواني‌ِ ديگري هم كه به آن دچاريد، كمك بگيريد. شانس موفقيت شما در ترك اعتياد با درمان يكپارچه‌، بيشتر مي‌شود. لب كلام اين است كه فرد معتاد از يك تيم يا مركز درماني، خدمات ترك اعتياد و سلامت روان را توأم دريافت كند.

درخواست كمك

سعي نكنيد به‌تنهايي اعتياد خود را ترك كنيد. موفقيتِ هر رويكرد درماني، به داشتن مشوق و پشتيبان بستگي دارد. هرقدر اطرافيان بيشتري براي دل‌گرمي و مشورت داشته باشيد، شانس بهبودي‌تان بيشتر مي‌شود. به حمايت خانواده و دوستان نزديك خود اميد داشته باشيد. حمايت اين افراد سرمايه‌ي باارزشي در فرايند بهبود است. اگر به‌خاطر ناكامي‌هاي گذشته‌تان در ترك اعتياد، تمايلي به پناه‌ آوردن به عزيزان خود نداريد از مشاور درخواست كمك كنيد. با انسان‌هاي سالم روابط اجتماعي برقرار كنيد. اگر زندگي اجتماعي شما در گذشته به مواد مخدر متكي بوده است، چاره‌اي جز قطع روابط ناسالم و ايجاد روابط جديد نخواهيد داشت. ايجاد رابطه با دوستان سالم و دل‌سوز كه از شما در پروسه‌ي درمان حمايت كنند، بسيار مهم است. سعي كنيد در يك كلاس ثبت‌نام كنيد، در رويدادهاي اجتماعي مشاركت داشته باشيد و به گروه‌هاي مدني بپيونديد يا در انجمن‌هاي خيريه داوطلبانه شركت كنيد. به كمپ‌هاي ترك اعتياد برويد. اين كمپ‌ها فضاي امن و مجهزي را براي گذراندنِ دوران بهبودي فراهم مي‌كنند، به‌ويژه براي كساني كه سرپناهي ندارند يا در محيطي زندگي مي‌كنند كه بيشتر افراد آلوده به مواد مخدر هستند. جلسات درماني را جدي بگيريد. به كمپ‌هاي ترك اعتياد كه داراي تابلو و مجوز رسمي از سازمان بهزيستي هستند مراجعه كنيد و در جلسات آزاد آنها شركت كنيد تا با تجربيات ديگران در زمينه‌ي ترك اعتياد و اقداماتي كه براي پاك ماندن‌ انجام داده‌اند، آشنا شويد. سپري كردن زمان با كساني كه مشكل شما را درك مي‌كنند و مسير بهبود را طي كرده‌اند، بسيار مؤثر است.

يادگيريِ روش‌هاي سالم براي مقابله با استرس

پس از فكر كردن به تغيير و شروع درمان، همچنان بايد با مشكلاتي مواجه شويد كه منجر به اعتياد شما شده‌اند. آيا در گذشته براي فرونشاندن احساسات دردناك، آرام كردن خودتان پس از يك روز سخت يا فراموش كردن مشكلات‌، از مواد مخدر استفاده كرده‌ايد؟ زماني‌ كه پروسه‌ي درمان را آغاز مي‌كنيد، ممكن است دوباره سروكله‌ي اين احساسات منفي (كه قبلا تلاش مي‌كرديد با مواد مخدر سركوب‌شان كنيد)، پيدا ‌شود. براي موفقيتِ درمان، ابتدا بايد مشكلات زيربنايي زندگي‌تان را حل كنيد. زماني‌ كه مشكلات زيربنايي زندگي‌تان را حل كرديد، گاهي‌ اوقات ممكن است استرس، تنهايي، نااميدي، خشم، شرمساري واضطراب را تجربه كنيد، اما فراموش نكنيد كه تمامي اين احساسات طبيعي هستند. يافتن راه‌هاي سالمِ مقابله با اين احساسات هنگام بروز آنها، بخش مهمي از درمان و بهبود شما خواهد بود.

از بين بردن استرس بدون مواد مخدر

اعتياد معمولا از تلاش‌هاي نادرست براي مديريت استرس نشأت مي‌گيرد. بسياري از افراد براي آرام كردن خودشان پس از اتفاقات استرس‌زا و تلخ يا سرپوش گذاشتن روي خاطرات و احساسات دردناك، به الكل و مواد مخدر پناه مي‌آورند، اما براي مديريت استرس، راه‌هاي سالم‌تري هم وجود دارد. شما مي‌توانيد مشكلات‌تان را بدون اتكا به اعتياد مديريت كنيد. استراتژي‌هاي سريع و متنوعِ مقابله با استرس براي برخي از افراد بهتر از ديگران جواب مي‌دهد. نكته‌ي مهم اين است كه استراتژي مناسب خودتان را پيدا كنيد. زماني‌ كه به توانايي خودتان براي مقابله‌ي سريع با استرس اطمينان پيدا كنيد، مواجهه با احساسات شديد ديگر مانند گذشته، تهديدآميز يا دردناك نخواهد بود.

  • ورزش كنيد. پياده‌رويِ سريع مي‌تواند براي تغيير روحيه‌ي شما كافي باشديوگا و مديتيشين هم روش‌هاي خوبي براي سركوب استرس و يافتن تعادل هستند.
  • از محيطي كه در آن با استرس مواجه شده‌ايد، دوري كنيد. از نور آفتاب، هواي تازه و تماشاي مناظر زيباي بيرون لذت ببريد.
  • سعي كنيد از نوازش گربه، سگ يا هر حيوان خانگي ديگري كه داريد، آرامش بگيريد.
  • از حس بويايي‌تان بهره بگيريد. گل‌ها يا دانه‌هاي قهوه را بو كنيد يا از بوييدن عطري لذت ببريد كه خاطرات شيريني از گذشته را به‌ياد شما مي‌آورد. چشمان‌تان را ببنديد و آن خاطرات شيرين را تجسم كنيد تا استرس را از خودتان دور كنيد.
  • از خودتان پذيرايي كنيد. براي خودتان چاي بريزيد، به گردن و شانه‌هايتان نرمش بدهيد. دوش آب گرم بگيريد.

محرك‌ها و تمايلات شديد خود را كنترل كنيد

بهبود شما به پاك شدن‌تان ختم نمي‌شود. مغز شما براي بهبود و بازسازيِ ارتباطات گذشته به زمان احتياج دارد. حين اين بازسازي، ممكن است دوباره به مصرف مواد مخدر تمايل پيدا كنيد، اما مي‌توانيد با دوري از افراد، مكان‌ها و موقعيت‌هايي كه محرك تمايل شما به مصرف مواد هستند، از روند بهبود خود پشتيباني كنيد. از دوستاني كه مواد مصرف مي‌كنند دوري كنيد. با اين افراد معاشرت نكنيد. با كساني رابطه داشته باشيد كه از تصميم شما براي ترك اعتياد حمايت مي‌كنند، نه كساني‌ كه تلاش مي‌كنند شما را به عادت‌هاي مخرب گذشته سوق بدهند. از نوشيدن مشروبات الكلي اجتناب كنيد. مشروبات الكلي موجب تضعيف خويشتن‌داري و قضاوت شما مي‌شوند و تضعيف اين دو به‌راحتي شما را به مصرف مواد مخدر سوق مي‌دهد. متأسفانه دستيابي به مواد مخدر چندان دشوار نيست و وسوسه‌ي مصرف مواد حتي در دوران درمان نيز زياد خواهد بود. پس بهترين كار اين است كه از هرگونه موقعيت و محيطي كه به‌نحوي با مواد مخدر در ارتباط است، دوري كنيد. اطلاعات درستي را درباره‌ي سابقه‌ي اعتياد خود به درمان‌گر بدهيد. اگر از مصرف داروهاي مسكن منع شده‌ايد، اما به خدمات پزشكي يا دندان‌پزشكي نياز داريد و درد مي‌كشيد، صادقانه بگوييد و درخواست كمك كنيد تا راه‌چاره‌اي به شما پيشنهاد بشود يا حداقلِ داروهاي لازم براي شما تجويز شوند. شما هرگز نبايد به‌خاطر اعتيادي كه گريبان‌گير شما بوده است، احساس شرم يا حقارت كنيد يا از مصرف دارو براي تسكين درد منع شويد. در صورت مشاهده‌ي چنين رفتارهايي، براي ترك اعتياد بايد به مراكز ديگري مراجعه كنيد. در استفاده از داروهاي نسخه‌دار محتاط باشيد. از اين داروها اجتناب كنيد يا اگر مجبور به استفاده از آنها هستيد، به‌شدت جانب احتياط را رعايت كنيد. داروهايي كه وسوسه‌ يا احتمالِ سوءاستفاده از آنها بالاست، عبارتند از: مسكن‌ها، قرص‌هاي خواب‌آور و داروهاي ضد اضطراب.

مقابله با تمايل به مصرف مواد مخدر

گاهي‌‌ اوقات نمي‌توان جلوي تمايلات را گرفت، بنابراين آشنايي با راه‌هاي مقابله با اين وسوسه‌ها مهم و ضروري است:

  1. خودتان را سرگرم فعاليتي كنيد كه حواس‌تان را پرت ‌كند: كتاب بخوانيد، با دوستان‌تان ملاقات كنيد، به سينما برويد، خودتان را غرق يك سرگرمي‌ كنيد، پياده‌روي يا ورزش كنيد. زماني كه خودتان را سرگرم اين كارها كنيد، ميل به مصرف مواد مخدر كاهش مي‌يابد.
  2. درباره‌ي اين تمايل با ديگران صحبت كنيد: هر زمان كه تمايل به مصرف مواد مخدر به سراغ‌تان آمد، اين موضوع را با دوستان يا اعضاي خانواده در ميان بگذاريد. صحبت كردن مي‌تواند در شناسايي دقيق منبع اين تمايل، بسيار مفيد باشد. مزيت ديگر صحبت كردن اين است كه معمولا باعث فرونشاندن اين تمايل مخرب مي‌شود و به حفظ تعهد شما براي ترك اعتياد كمك مي‌كند. بنابراين، نبايد تمايل به مصرف مواد مخدر احساس بدي را در شما ايجاد كند، چون به‌راحتيِ صحبت كردن با ديگران مي‌توانيد با آن مقابله كنيد.
  3. مِيل‌سواري كنيد: بسياري از افراد تلاش مي‌كنند در برابر تمايلات خود مقاومت كنند، در حالي‌ كه برخي از اين تمايلات آن‌قدر قوي هستند كه نمي‌توان آنها را ناديده گرفت. زماني كه با اين تمايلات مواجه مي‌شويد، بهتر است مثل يك موج‌سوار روي امواج تمايلات منفي سوار شويد تا اوج بگيرند، بشكنند و سرانجام به امواج كف‌آلودِ ضعيف تبديل شوند. به اين تكنيك «ميل‌سواري» مي‌گويند.
  4. افكارتان را به چالش بكشيد و آنها را تغيير بدهيد: بسياري از افراد هنگام مواجهه با ميل شديد به مصرف مواد، فقط اثراتِ مثبت مواد مخدر را به‌ياد مي‌آورند و عواقب منفي آن را فراموش مي‌كنند. بنابراين، بهتر است به خودتان يادآوري كنيد كه اگر دوباره به مواد روي بياوريد، حال‌تان بهتر نخواهد شد و هر تلاشي كه براي ترك اعتياد كرده‌ايد، به هدر خواهد رفت. مهم‌تر از همه، عزيزان‌تان را نااميد مي‌كنيد. براي اينكه اين عواقب را فراموش نكنيد، مي‌توانيد آنها را روي يك كارت كوچك بنويسيد و هميشه همراه خود داشته باشيد.

اين چهار راه‌كار از سوي «مؤسسه‌ي ملي سوءمصرف مشروبات الكلي و اعتياد به الكل» اقتباس شده است. يك زندگي معنادار و عاري از مواد مخدر بسازيد. شما مي‌توانيد با داشتنِ فعاليت‌ها و علايقي كه به زندگي‌تان معنا مي‌دهند، از خودتان در برابر وسوسه‌هاي بازگشتن به اعتياد، محافظت كنيد. بسيار مهم است كه به كارهايي مشغول شويد كه از انجام‌شان لذت مي‌بريد و به شما احساس مفيد بودن مي‌دهند. زماني كه زندگي شما پُر از فعاليت‌هاي مفيد و هدفمند شود، ديگر اعتياد جذابيتي براي شما نخواهد داشت. يك سرگرمي جديد پيدا كنيد: كارهايي را انجام بدهيد كه شما را به تخيل و خلاقيت وامي‌دارند. خودتان را سرگرم كارهايي كنيد كه هميشه دوست داشتيد روزي آنها را انجام بدهيد. سرپرستي يك حيوان خانگي را قبول كنيد: بله! پذيرفتن يك حيوان خانگي مسئوليت مهمي است، اما اين احساس را به شما مي‌دهد كه موجود ديگري شما را دوست دارد و به مراقبت‌هايي كه از او مي‌كنيد نيازمند است. به‌ علاوه، وجود حيوان خانگي باعث مي‌شود به‌خاطر او از خانه بيرون برويد و فعاليت جسماني‌تان را بيشتر كنيد. عضو فعالي از جامعه‌ي خود باشيد: مشاركت و فعاليت در گروه‌هاي اجتماعي سالم را جايگزينِ اعتياد خود كنيد. داوطلبانه در مساجد، انجمن‌هاي خيريه و هر جاي ديگري كه وجودتان مي‌تواند براي ديگران مفيد باشد، شركت كنيد. اهداف معناداري را براي خودتان تعيين كنيد: داشتن هدفي كه به اميد رسيدن به آن تلاش كنيد مانند پادزهر قدرتمندي در برابر اعتياد عمل مي‌كند. مهم نيست اين اهداف چه باشند بلكه مهم اين است كه شما اهدافي داريد و براي رسيدن به آنها مصمم هستيد. مراقب سلامتي‌تان باشيد: ورزش منظم، خواب كافي و عادات غذايي سالم به بالا نگه‌داشتن سطح انرژي و پايين نگه‌داشتن سطح استرس شما كمك مي‌كنند. هر چقدر بيشتر بتوانيد سالم بمانيد و احساس جسماني خوبي داشته باشيد، پاك ماندن‌تان آسان‌تر خواهد شد.

اجازه ندهيد عود كردن اعتياد بر شما مسلط شود

 

عود كردن اعتياد، بخش رايجي از فرايند ترك اعتياد است. با اينكه عود كردن اين بيماري اتفاق نااميدكننده‌اي است، اما مي‌تواند فرصتي براي مرور اشتباهات‌ گذشته، شناسايي محرك‌هاي بيشتر و اصلاح روند درمان باشد. چه عواملي باعث عود اعتياد مي‌شوند؟ محرك‌هاي متنوعي مي‌توانند افراد را در معرضِ بازگشت به الگوهاي مخرّب قديمي قرار بدهند. دلايل يا زمينه‌هاي عود اعتياد براي هر فردي متفاوت از ديگري است. برخي از دلايل رايج آن عبارتند از:

  • احساسات منفي (خشم، غم، آسيب روحي يا استرس)؛
  • احساسات مثبت (اينكه بخواهيد حال‌تان از آن‌چه كه هست بهتر بشود)؛
  • ناراحتي جسمي (عوارضِ ترك اعتياد يا درد فيزيكي)؛
  • آزمودنِ خويشتن‌داري («من مي‌تونم فقط يك نخ سيگار بكشم و وسوسه نشم»)؛
  • مشاجره با ديگران (جروبحث با همسر، خانواده يا دوستان نزديك)؛
  • فشارهاي جامعه براي مصرف (تصور اينكه مصرف مواد مخدر چيز غير معمولي نيست)؛
  • مهماني‌ها و اوقات خوش با خانواده با دوستان.

نكته‌ي مهمي كه بايد به‌ياد داشته باشيد اين است كه عودِ اعتياد به معناي شكست مطلق درمان نيست. هرگز اميدتان را از دست ندهيد. با پزشك يا مشاور خود تماس بگيريد و دوباره در جلسات ترك اعتياد شركت كنيد. زماني كه دوباره براي ترك اعتياد آمادگي پيدا كرديد به محرك‌هايي كه سبب عود اعتياد شما شدند، گام‌هايي كه اشتباه برداشتيد و گام‌هايي كه مي‌توانستيد برداريد، فكر كنيد. هر زمان كه اراده كنيد مي‌توانيد دوباره پروسه‌ي ترك اعتياد را از نو شروع كنيد و از تجربه‌ي شكست‌هاي پيشين خودتان و ديگران براي تقويت تعهد دوباره‌ي خودتان بهره بگيريد.

شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر با مشاورين و متخصصان مجرب ما در مركز مشاوره گپچه در تماس باشيد.

 

منبع: وبلاگ گپچه

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۷:۴۰ توسط:sam موضوع:

نقش تصاوير در طراحي سايت

نقش تصاوير در طراحي سايت

تصاوير بخش بسيار مهمي از قسمت قابل نمايش از هر وب سايت را تشكيل مي دهند و ميزان حجم , كيفيت , و نوع آنها تاثير قابل ملاحظه اي در استاندارد بودن و جذابيت هر چه بيشتر يك طراحي سايت دارد.
در اينجا سه فرمت اصلي تصاوير مورد استقاده در طراحي سايت و نحوه و زمان استفاده از هر كدام را بررسي مي كنيم.

1 . فرمت GIF
اين فرمت مشخص كننده? تصاوير گرافيكي ثابت يا متحرك است. اين نام كوتاه شده Graphics Interchange Format كه مفهوم لغوي آن در زبان فارسي قالب مبادله? گرافيك است. اين قالب گرافيكي توسط شركت CompuServe در سال ???? ميلادي معرفي شده است و امروزه به طور گسترده در وب مورد استفاده قرار ميگيرد.
در اين فرمت تصويري از تكنيك LZW (Lempel-Ziv-Welch) براي فشرده سازي تصاوير استفاده مي شود كه يك تكنيك فشرده سازي ( Lossless compression ) است.تعداد رنگ هاي مورد استفاده در اين فرمت با توجه به ? bit بودن آن ??? رنگ است كه يك بازه رنگ نسبتا محدود براي استفاده در اختيار شما قرار ميدهد .اين ??? رنگ از يك محدوده رنگ بزرگتر (?? bits: 8 red, 8 green, 8 blue) با ??,???,??? رنگ انتخاب مي شود. ( با توجه به تركيب رنگ و نوع تصوير ) به دليل محدوديت تعداد رنگ ها ازاين فرمت براي تصاويري با تعداد رنگ كمتر از ??? استفاده ميشود .براي تصاوير ديجيتال و يا تصاوير داراي Gradiant از اين فرمت استفاده نكنيد . زيرا به دليل محدوديت تعداد رنگها باعث كم كيفيت و نامرتب شدن تصاوير شما خواهد شد.
اين فرمت براي تصاويرخطي ، عناصر با لبه هاي تيز و تعداد رنگ محدود بسيار مناسب است . ( مانند لوگوهايي با چند رنگ و لبه هاي تيز، خطوط و نمودارها )
يكي از قابليت هاي مهم اين فرمت تصويري قابليت ساخت تصاوير متحرك است. مي توانيد با استفاده از نرم افزارهاي ويرايش تصاوير مانند Photoshop و يا نرم افزارهايي كه براي ساخت تصاوير متحرك با فرمت GIF برنامه ريزي شده اند ، براي ساخت تصاوير متحرك ساده خود استفاده كنيد. ( Animated gif )

طراحي سايت وردپرس      طراحي پورتال

2 . فرمت JPG
استاندارد مورد استفاده براي فشرده سازي تصاوير كه نام آن ، كوتاه شده Joint Photographic Experts Group ، نام سازمان ايجاد كننده اين استاندارد در سال ???? است.
از اين استاندارد بيشتر براي ذخيره سازي تصاوير ديجيتال و تصاويري كه با استفاده از دوربين هاي عكاسي گرفته شده است ( كه داراي ميليونها رنگ هستند ) استفاده مي شود. اين استاندارد به شما اجازه ميدهد با مقداري تغيير در خصوصيات به حجم مناسبي براي انتشار در محيط طراحي سايت برسيد.تكنيك فشرده سازي تصاوير در اين فرمت ( Lossy Compression ) است به اين معني كه پس از تغيير خصوصيات براي فشرده سازي تصاوير ، كيفيت گذشته تصاوير از دست خواهد رفت و به كيفيت پايين تري از تصاوير خواهيم رسيد بنا براين در تغيير خصوصيات با استفاده از اين استاندارد دقت نمائيد. در استفاده از اين استاندارد براي تصاويري همراه با متن ، الگوها و سطوح با لبه هاي تيز بسيار دقت كنيد . زيرا كم كردن خصوصيات به ميزان زياد باعث بهم ريختگي در لبه هاي متن و سطوح ميشود.
با كمي تمرين و تجربه ميزان مناسب تغيير در اين خصوصيات را درك خواهيد كرد و مي توانيد به طور مناسب از آن استفاده نمائيد.ميتوانيد از نرم افزارهاي ويرايش تصاوير مانند Photoshop ( گزينه Save for web در منوي File ) براي تغيير در خصوصيات تصاوير استفاده نمائيد. طراحي سايت فروشگاهي       شركت طراحي وب سايت


3 . فرمت PNG
نام آن كوتاه شده كلمه Portable Network Graphics است كه در سال ???? به عنوان جايگزيني پيشرفته تر و مناسب براي GIF (Graphics Interchange Format) به وجود آمد.
PNG
از محدوده رنگ ??-bit RGB or 32-bit RGBA و همچنين Grayscale ( همراه و يا بدون alpha channel ) پشتيباني مي كند.PNG فرمتي است كه براي انتشار در محيط وب به وجود آمده است و براي كارهاي چاپي مورد استفاده قرار نمي گيرد و به همين دليل از محدوده رنگ فايلهاي چاپي نيز ( CMYK ) پشتيباني نمي كند. يكي از خصوصيات جذاب اين فرمت تصوير براي طراحان و توسعه دهندگان وب خاصيت alpha channel آن مي باشد كه موجب ايجاد تصاوير Transparent ( زمينه شفاف ) مي شود.
از ديگر خصوصيات موجود در فرمت هاي GIF و PNG (Lossless compression ) از دست ندادن كيفيت ظاهري پس از فشرده سازي تصوير است ( بر خلاف استاندارد JPEG )
در فرمت PNG از تكنولوژي ( ZLib ) براي فشرده سازي تصاوير استفاده ميشود كه كارآمد تر از تكنيك فشرده سازي در GIF است (LZW ) دو نوع متفاوت از فرمت PNG با كيفيت متفاوت در صفحات وب مورد استفاده قرار ميگيرند.
PNG8 (8-bit)
ازنظر محدوديت رنگ مانند .gif است (??? رنگ حداكثر) ، اما ميتوان از خاصيت alpha channel آنها براي ايجاد تصاوير شفاف استفاده نمود.
PNG24 (24-bit)
اجازه استفاده از بازه بيشتري از رنگ ها را به شما ميدهد.
متاسفانه در حال حاضر تعدادي از مرورگرها به صورت كامل و مناسب از اين فرمت تصوير پشتيباني نمي كنند و اين موضوع مشكلات بسياري را براي طراحان وب به وجود آورده است. اما استفاده از اين فرمت كاملا جايگاه خود را پيدا نموده است و در نهايت تمامي مرورگرها مجبور به پشتيباني از اين فرمت خواهند شد . البته راه هاي خاصي براي نمايش صحيح اين فرمت در مرورگرهاي قديمي كه از اين فرمت پشتيباني نميكنند وجود دارد.
استفاده از اين فرمت براي ذخيره سازي تصاويري با كيفيت بالا و اندازه كوچك بسيار مناسب است . مانند لوگوهايي با تعداد رنگ زياد و لبه هاي گرد ، يا آيكون ها در سايز هاي كوچك .
بهينه سازي تصاوير براي انتشار در محيط وب
در اينجا سعي خواهيم كرد به طور عملي تفاوت ما بين فرمت تصاوير و نحوه كار با آنها را توضيح دهيم. براي اين كار ما از نرم افزار فتوشاپ استفاده خواهيم كرد و در زير مراحل انجام كار را ملاحظه مي كنيد.
پس از باز كردن تصوير مورد نظر در محيط فتوشاپ از منوي file گزينه Save For Web را انتخاب نمائيد.
پس از باز شدن پنجره مخصوص براي ذخيره تصاوير براي انتشار در محيط وب فرمت تصوير مورد نظر را انتخاب نمائيد.
به طور مثال براي فرمت JPG مي توانيد با افزايش يا كاهش درصد كيفيت به حجم و كيفيت مورد نظر خود برسيد
در تصوير بالا ، ذخيره سازي تصاوير با استفاده از درصد كيفيت هاي مختلف را ملاحظه مي فرمائيد.
تفاوت در ذخير سازي با استفاده از دو فرمت GIF و JPG
ملاحظه مي كنيد كه پس از ذخيره سازي با استفاده از فرمت PNG سايز تصوير بدون تغيير چشمگيري در كيفيت تصوير افزايش پيدا كرده است. بهترين گزينه مي تواند فرمت JPG با كيفيت ?? درصد باشد
با استناد به تصوير بالا ملاحظه ميكنيد كه فرمت GIF براي ذخيره سازي تصاويري شامل نوشته ها و خطوط صاف بهتر از JPG عمل ميكند. هزينه طراحي سايت     


در تصاوير بالا تفاوت ميان تصاوير با پس زمينه هاي شفاف را در فرمت هاي مختلف ملاحظه مي فرمائيد. همانطور كه ملاحظه مي كنيد براي ذخيره تصاوير با پس زمينه شفاف بهترين گزينه مي تواند PNG 24bit باشد . در مورد تصاويري با لبه هاي گرد و پس زمينه شفاف مي توان از فرمت هاي GIF و PNG 8 bit هم استفاده نمود .

  1. https://web24.blog***.net/Post/13/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  2. https://web-oline.blog***.net/Post/13/Sports-site-design.html
  3. https://web-oline.blog***.net/Post/19/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  4. https://web-oline.blog***.net/Post/17/Car-site-design--car-show-site-design.html
  5. https://web-oline.blog***.net/Post/15/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  6. https://tejarat-farda.blog***.net/Post/12/Sports-site-design.html
  7. https://tejarat-farda.blog***.net/Post/18/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  8. https://tejarat-farda.blog***.net/Post/16/Car-site-design--car-show-site-design.html
  9. https://tejarat-farda.blog***.net/Post/14/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  10. http://***-electronic.royablog.ir/post/18/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A
  11. http://***-electronic.royablog.ir/post/16/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87+%D9%85%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D9%86
  12. http://***-electronic.royablog.ir/post/14/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AE%D8%B1%D9%8A%D8%AF
  13. http://***-electronic.royablog.ir/post/12/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%D9%8A
  14. http://tehran-electronic.royablog.ir/post/19/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A
  15. http://tehran-electronic.royablog.ir/post/17/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87+%D9%85%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D9%86
  16. http://tehran-electronic.royablog.ir/post/15/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AE%D8%B1%D9%8A%D8%AF
  17. http://tehran-electronic.royablog.ir/post/13/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%D9%8A
  18. http://sam-electronic.royablog.ir/post/16/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A
  19. http://sam-electronic.royablog.ir/post/14/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87+%D9%85%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D9%86
  20. http://sam-electronic.royablog.ir/post/12/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AE%D8%B1%D9%8A%D8%AF

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۷:۲۶ توسط:sam موضوع:

مخالفت ژاپني‌ها با استفاده از واكسن چيني در المپيك

مخالفت ژاپني‌ها با استفاده از واكسن چيني در المپيك

به گزارش مشرق، صد و سي و هفتمين نشست هيات اجرايي كميته بين‌المللي المپيك (IOC) در حالي به مدت ? روز برگزار شد كه توماس باخ رئيس IOC از همكاري با چين براي واكسيناسيون المپيكي‌هاي توكيو و پكن خبر داد. اين در حالي است كه مسئولان ژاپني اين موضوع را مورد تاييد قرار نداده‌اند. تامايو ماروكاوا وزير المپيك ژاپن گفت كه ژاپن در مورد واكسن‌هاي چيني از IOC مشاوره نگرفته است و ورزشكاران ژاپني از آنها استفاده نمي كنند. وي ادامه داد: اين واكسن‌ها براي استفاده در ژاپن مورد تأييد قرار نگرفته‌اند. ما اقدامات گسترده‌اي در زمينه بيماري‌هاي ضد عفوني براي بازي‌هاي توكيو انجام داده‌ايم تا بتوانيم بدون واكسيناسيون در مسابقات شركت كنيم. كميته بين المللي المپيك در ابتدا گفته بود واكسن زدن به ورزشكاران را الزامي نمي‌كند اما آنها را تشويق مي‌كند كه واكين بزنند

براي مطالعه ي ادامه ي اين مقاله به سايت خبري مونو نيوز مراجعه كنيد
منبع:مونو نيوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۰:۴۹ توسط:sam موضوع:

قيمت ورق

قيمت ورق 

ورق استيل يكي از آن دسته محصولات فلزي و مقاطعي است كه تقريباً همه صنايع به آن نياز دارند. در كارخانه ها از انواع مختلف آلياژهاي فولاد و فلز براي ساخت ورق استفاده مي شود. اين ورق با توجه به نياز صنايع و كاربردهاي خاص در ضخامت ها و ابعاد مختلف توليد مي شود. اين محصول ويژگي هاي خاصي دارد كه در زير به طور مفصل توضيح خواهيم داد. اما قيمت ورق بسته به نوع ، سازنده ، ضخامت و ابعاد متفاوت است. برخي از ضخامت ها و ابعاد خاص آلياژهاي ورق به راحتي در بازار يافت نمي شوند ، در حالي كه نمونه ها را مي توان تقريباً در هر شهر خريداري كرد.

 

ورق چيست؟

ورق فلزي محصولي است كه معمولاً به شكل مستطيل توليد مي شود و ابعاد و ضخامت آن بسته به كاربرد آن متفاوت است. ورق هاي فلزي نازك و به اصطلاح نازك هستند ، مي توانند خم شوند و در كويل يا كويل پيچيده شوند. در بازار سخت افزار ، ورق فلز معمولاً از فلزات رايج مانند آهن ، فولاد و آلومينيوم ساخته مي شود. همچنين استانداردهايي براي توليد ورق در سراسر جهان وجود دارد كه مشخصات ورق را با جزئيات شرح مي دهد. برخي صنايع از ورق هايي به صورت برش و در ابعاد خاص استفاده مي كنند. اگر اين ابعاد ابعاد استاندارد باشد ، بسياري از توليدكنندگان ورق فلز با همان اندازه و ضخامت را از خط توليد خارج مي كنند. اما برخي از صنايع متناسب با نياز خود نياز به برش ورق دارند. براي اين موارد ، كارخانجات ورق هاي توليد را به صورت كلاف از خط توليد خارج مي كنند تا خريداران و مصرف كنندگان بتوانند ورق ها را با توجه به نياز و خواسته خود به طول مورد نظر برش دهند. ابزارهاي زيادي براي برش ورق ها وجود دارد كه مي توانيد درباره مقاله هاي اين سايت درباره آنها اطلاعات خوبي كسب كنيد.

 i0wj_q4.jpg

 

استفاده از ورق چيست؟

اين ورق همچنين از فولاد و آلياژهاي مختلف آن و همچنين آهن و چدن ساخته شده است. ورق هاي آلومينيوم ، ورق هاي آلياژي غير آهني و غيره را مي توان در بازار سخت افزار يافت. اين تنوع به دليل استفاده آنها و نياز صنايع مختلف است. اما در چه مواردي از ورق استفاده مي شود؟ به طور خلاصه ، اين محصولات براي ساخت ماشين و هواپيما ، براي توليد لوازم خانگي و اداري ، براي استفاده در ساخت آسانسور ، پله برقي ، سقف هاي پيش ساخته و نيمه تمام ، براي ساخت تجهيزات مختلف و ماشين آلات صنعتي ، براي ساخت لوله و چيزهاي ديگر. از بخشهاي فلزي مانند تيرها ، زاويه ها و گل ميخ ها ، پروفيل ها ، محموله هاي مخزن آب ، روغن و گاز براي ساخت كوره ، تجهيزات و پالايشگاه هاي دريايي و بسياري موارد ديگر استفاده مي شود. قيمت ورق بسته به نوع ، ويژگي ها و ابعاد آن حتي با توجه به سازنده مي تواند از انواع ديگر متفاوت باشد.

 

انواع ورق ها كدامند؟

ورق ها را مي توان بر اساس ويژگي هاي مهم خود به دسته هاي مختلف تقسيم كرد. اما چه ويژگي هايي؟ يكي از مهمترين ويژگيهاي هر ورق روش ساخت آن است. روند توليد ورق بر خصوصيات آن بسيار تأثير مي گذارد. با اين حال ، مواد ورق نقش اساسي در اين امر دارد. از آنجا كه فولاد به عنوان پركاربردترين آلياژ آهن ، نقشي اساسي در ساخت محصولات فلزي دارد ، ما همچنان اين فلز را بيش از فلزات در نظر خواهيم گرفت. به طور كلي دو روش اصلي براي ساخت بسياري از مقاطع فولادي وجود دارد. روش نورد يا فرآيند نورد كه در كارخانه ها و مجتمع هاي توليدي براي ساخت محصولات استفاده مي شود با كمك غلطك و برخي ماشين آلات و ابزار انجام مي شود. در هنگام نورد ، فلز گرم شده و از غلتك هاي بزرگ و كوچك با دماي مورد نظر عبور داده مي شود تا محصول نهايي تشكيل شود. روند نورد خود به دو روش انجام مي شود. نورد سرد (نورد سرد) و نورد گرم (نورد گرم). البته قيمت ورق در انواع مختلف متفاوت است.


برچسب: قيمت ورق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۴:۱۳ توسط:sam موضوع:

ترمووود چيست

خريد ترمووود در شيراز

فروشگاه درگاه نمايندگي فروش انواع ترمووود و چوب ترمو در شيراز اماده ارائه انواع ترمو وود در شيراز با بالاترين كيفيت از بهترين توليدكنندگان اين محصول است . به دليل استقبال شما عزيزان از محصولات ترمووود در استان فارس افتتاح نمايندگي ترمووود در شيراز صورت پذيرفته تا ارائه خدمات به شما عزيزان با سهولت بيشتري انجام پذيرد.

 ترمووود چيست - اگر چوب را در دماهاي بسيار بالا، حدود صد و هشتاد الي دويست و پنجاه درجه سانتي گراد، با بخار گرما دهند، چوب فراوري شده يا ترمووود حاصل مي‌آيد، كه به آن ترمو چوب هم مي‌گويند. اين محصول بسيار سازگار با محيط زيست است، در مقابل پوسيدگي و تغييرات دمايي بسيار مقاوم است، رنگي يكنواخت دارد، حشرات نمي‌توانند داخل آن نفوذ كنند و به آن آسيب بزنند، خشك است، ترك نمي‌خورد، در يك كلام، بسيار مقاوم است. از اين نوع چوب براي نماي ساختمان‌ها، كفپوش‌هاي بيروني خانه‌ها، كفپوش حياط، آلاچيق، روف گاردن‌ها، در و پنجره، نرده پله، پاگرد، سونا، استخر و دكوراسيون داخلي استفاده مي‌كنند.

oy32_z1.jpg

دفتر فروش ترمووود شيراز : بلوار آزادي، حد فاصل چهار راه باغتخت و فلكه اطلسي،  خيابان فروغي، روبروي كوچه ?، ساختمان فروغ ، فروشگاه درگاه

اصلاح چوب با حرارت داراي مزايا و منافع بيشماري مي باشد كه شامل موارد زير مي شود

  • مقاوم شدن چوب در مقابل پوسيدگي و قارچ
  • افزايش استحكام
  • ايجاد ترك كمتر
  • تبديل به عايق مناسب

موارد استفاده ترمو وود

  •  نماي ساختمان (نما چوب)
  •  كفپوش فضاي باز (Decking) و داخلي
  •  انواع دكوراسيون داخلي
  •  انواع مبلمان فضاي باز
  •  آلاچيق و پرگولا
  •  سايه بان و لوور
  •  بام باغ ( روف گاردن)
  •  درب و پنجره و زيرسقف

راي مشاوره رايگان و خريد ترمووود در شيراز با ما تماس بگيريد

  07132262670 – 091770806615 – 09174331733

 qpwm_z2.jpg

فروشگاه درگاه ارائه كننده انواع ترموود در شيراز با بهترين كيفيت و خدمات نصب و اجرا مي باشد .

 فروشگاه درگاه

فروشگاه درگاه به عنوان نماينده انحصاري شركت سكويا چوب از زير مجموعه هاي گروه صنايع گيتي پسند افتخار دارد از زمستان سال ???? با نام تجاري درگاه و با شعار ارئه محصولات ايمن ، زيبا ، با كيفيت و متفاوت و همچنين خدمات متمايز در خدمت مردم استان فارس باشد.

 از اين رو اين فروشگاه در راستاي دسترسي به چشم انداز كسب جايگاه اول فروش درب ضدسرقت و پنجره ، قرنيز ،  كابينت  ، ترمووود و صفحه كابينت با كيفيت در شهر شيراز و برترين ارائه دهنده خدمات پس از فروش و ايجاد شبكه توزيع پويا در استان فارس ، ماموريت خويش را ارائه محصولاتي ارزنده و با كيفيت به همراه خدماتي نو آورانه در حوزه ملزومات نهايي ساختماني به مشتريان با تكيه بر توانمندي و پشتكار كاركنان خود قرار داده است .

تلفن : 07132262670

تلفن همراه :091770806615 – 09174331733

صاحب امتياز : شاهين خانجاني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۵:۴۷ توسط:sam موضوع:

مزاياي استفاده از ابزار پيش ساخته پلي يورتان

مزاياي استفاده از ابزار پيش ساخته پلي يورتان

qrch_d3.png

ابزار پيش ساخته پلي اورتان يا به عبارتي پلي يورتان يكي از متريالهايي است كه در كار طراحي و به‌خصوص اجراي دكوراسيون داخلي بسيار كاربرد دارد و باعث شده است روند كار جهت گچ‌گيري و تزئينات سقف و ديوار بسيار آسان و سريعتر شده باشد. امروزه بيشتر طراحان و فعالان در حوزه كاري طراحي، دكوراسيون داخلي و نما براي انجام كارهاي گچ‌بري دكوراسيون داخلي و... از ابزار پلي يورتان استفاده مي‌كنند. ابزار پلي يورتان داراي نقاط قوت بسياري مي‌باشد و در اين روزها توانسته به‌دلايلي كه در ادامه صحبت خواهد شد محبوبيت بسياري كسب كند و جايگزين شيوه‌هاي گچ گيري سنتي شود. در ادامه مطلب به تعدادي از مزيت‌ها و خصوصيات اين ابزار اشاره خواهيم كرد.

ابزار پيش ساخته پلي يورتان، اين ابزار اساس ساخت آن بر تكنولوژي پليمري مي‌باشد و به همين علت از وزن بسيار كمي برخوردار است اما با وجود وزن كم، داراي دانسيته بالا و استحكام و مقاومت بالايي دارد.

ابزار نور مخفي پلي يورتان

ابزار نور مخفي پلي يورتان يا همان گلويي نورمخفي، براي ايجاد خط نوري غيرمستقيم در حاشيه سقف و يا ايجاد خط نوري غير مستقيم روي سقف راهروها و ديوارها استفاده مي‌شود. اين ابزار پيش ساخته مي باشد و قطعا گزينه‌ مناسبي جهت جايگزيني و استفاده به‌جاي ابزارهاي گچي سنتي، رابينس و ... خواهد بود.

موارد مصرف ابزار نورمخفي بر روي سقف و ديوار شامل موارد زير است:

  • نورپردازي جهت Tv room.
  • ايجاد نور مخفي در حاشيه سقف سرويس‌هاي بهداشتي و حمام.
  • ايجاد خط نوري غيرمستقيم در بالاي قرنيزها.
  • استفاده در اطراف سالن سقف پذيرايي و هال.
  • در سقف هاي اتاق خواب ها جهت ايجاد نور مخفي.
  • لبه نور مخفي كناف و يا باكس گچبري رابيتس.
  • نور مخفي در اتاق كودك.

از جمله موارد مصرف ابزار پلي يورتان مي توان به موارد زير اشاره كرد

  1. براكت

سرتاج، براكت كابينت و چوبي، زير طاق‌ها و قوس راهروها و ...

  1. الوار پلي يورتان

اين الوار شامل طرح چوب، الوار سبك، دكوراتيو، چوبي و براكت الوار و ...

  1. چراغ ديواري كلاسيك

لوستر ديوار گچي، ديواري كلاسيك، ديواركوب، اتاق خواب و پذيرايي و ...

  1. شومينه

شومينه كلاسيك، دكوري، آماده و ...

  1. طاقچه ديواري

طاقچه پيش ساخته، كلاسيك، گچي مناسب اتاق پذيرايي و ميهمان، لابي، طاقچه گچي محرابي و ...

  1. گل سقف، گنبد و...

دور لامپي ساده و مدرن، دور چراغ آماده و مدرن، گل سقفي، دور لوستر زينتي، قاب لوستر دايره‌اي طرح برجسته مربعي و ...، قاب لوستر حاشيه‌دار، تايل سقفي، گنبد سقفي كلاسيك و ...

  1. فريم حاشيه درب پلي يورتان

قاب پنجره، قاب در، كتبيه منبت، كتبيه ساده، روكوب چهارچوب و ...

  1. ابزارهاي ستون پلي يورتان

سرستون داخلي و خارجي، ستون پيش ساخته، سرستون پيش ساخته، بدنه ستون خارجي، ستون تخت، ستون گرد و نيم گرد، ستون‌هاي رومي در سايزهاي مختلف براي استفاده در فضاهاي داخلي و نماي ساختمان.

  1. پانل ديواري كلاسيك پلي يورتان

پانل دكوراتيو، كلاسيك، ديوارپوش دكوراتيو، ديوار پوش كلاسيك و ...

  1. پانل برجسته پلي يورتان

پانل مشبك دكوراتيو، پانل سه بعدي، مشبك برجسته و ...

ابزار مخفي پلي يورتان داراي چه ويژگي هايي است؟

  1. اين ابزار قابليت رنگ‌پذيري بالايي را در دفعات مختلف دارد و مي توان از آن بدون نياز به زير سازي استفاده كرد. همچنين امكان استفاده از تكنيك‌هاي هنري نظير طلاكوب و پتينه را دارا است.
  2. مقرون به صرفه مي باشد و براي انجام پروژه‌هاي ساختماني و تجاري بسيار مناسب است.
  3. از  ابزار پلي يورتان ميتوان در محيط‌هاي مرطوب نظير سرويس هاي بهداشتي، حمام، استخر و همينطور نماهاي ساختمان به دليل مقاومت بالا در برابر رطوبت مي توان استفاده كرد.
  4. متنوع بوده و در انواع سبك‌هاي مدرن و كلاسيك موجود است.
  5. استحكام و مقاومت بسيار بالايي و در حين حال وزن بسيار كمي دارد.
  6. قابليت اجرا و نصب سريع، بدون هدر رفت وقت و با كم‌ترين پرت مصالح را دارد.
  7. به مرور زمان نسبت به ابزارهاي گچي ترك نمي‌خورد و تغيير شكل نخواهد داد.

مزايا و خصوصيات ابزار پيش ساخته از جنس پلي يورتان

پلي يورتان زيرمجموعه‌اي از مواد شيميايي است كه در صنايع بسياري، علي الخصوص صنعت لوله كاربردي است. از جمله مزاياي اين ابزار مي‌توانيم به موارد ذيل اشاره كنيم:

  • مقرون به صرفه است.
  • عمر بسيار بالايي به نسبت گچ دارد و در طي زمان دچار ترك و تغيير شكل نمي شود.
  • هنگامي كه صحبت از نصب سريع و آسان باشد، قطعا مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي ما ابزار پلي يورتان باشد.
  • ويژگي بعدي آن كيفيت است. اين ابزار امكان توليد در قطعات و سايزهاي گوناگون را دارد.
  • انعطاف پذيري بسيار بالايي اين ابزار دارد و مي‌توان در تمامي محيط‌ها با شرايط گوناگون استفاده نمود.
  • ابزار پلي يورتان از پيش طراحي و توليد شده است، پس نگراني و استرسي مبني بر نتيجه كار نخواهيم داشت.
  • وزن آن نسبت به ابزار پيش ساخته گچي بسيار سبك‌تر مي باشد.
  • مناسب جهت استفاده در محيط‌هاي اسيدي و قليايي.
  • رنگ پذيري بسيار بالايي دارد و مي‌توان سطح آن را با انواع رنگ‌هاي برپايه آب و روغن رنگ نمود.
  • اين ابزار مقاومت بسيار بالايي در برابر رطوبت و حرارت دارد.

با توجه به موارد ذكر شده دربالا، ابزار پلي يورتان مي‌تواند گزينه مناسبي براي خريد باشد اما ‌بايستي يك سري نكات را قبل از خريد در نظر داشته باشيم. درست است اين ابزار قابليت نصب سريع و آسان را داشته باشد، اما براي نتيجه بهتر كار بهتر است از افراد نصاب مطمئن و متخصص در اين زمينه كمك بگيريم.

توجه داشته باشيد كه براي نصب اين ابزار مي‌بايستي از چسب مخصوص روي سطح مورد نظر استفاده كنيم. و در آخر ابزار پيش ساخته پلي يورتان خام بوده و بايد بعد از نصب رنگ شود. اما بهتر است قبل از رنگ كردن محيط از اين ابزار استفاده نمائيد.

البته نگران نباشيد اگر محيط را رنگ كرده‌ايد و سپس مي‌خواهيد از ابزار پلي يورتان استفاده نمائيد، با چند راه و شيوه مي‌توانيد ابزارهاي دكوراتيو پلي يورتان را نصب و سپس رنگ كنيد.

شما مي‌توانيد جهت سفارش گذاري و كسب اطلاعات بيشتر با همكاران ما از طريق لينكhttps://www.arcadecor.com/و يا با شماره  02144382900 تماس حاصل نمائيد.

منتشر شده در وب سايت ايلنا

 


برچسب: مزاياي استفاده از ابزار پيش ساخته پلي يورتان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۱۰:۵۸ توسط:sam موضوع:

گيمباز اپليكيشني مخصوص گيمرها

گيمباز: جامع ترين اپليكيشن خريد و فروش تجهيزات گيم
در اين دوران قرنطينه، كرونا و تعطيلي مدارس حتما شما هم به دنبال راه حل هايي براي گذراندن اوقات فراغت خودتون هستيد. امروزه همه به دنبال بازي هاي ديجيتالي هستن و با افزايش قيمت دلار ديگه قدرت خريد كنسول هاي بازي مثل پلي استيشن4 و يا پلي استيشن5 كه به تازگي عرضه شده بسيار پايين اومده. اما هميشه براي حل مشكلات يك راه حلي وجود داره. ما امروز ميخوايم اپليكيشني رو به شما معرفي كنيم كه به راحتي ميتونيد در اون خريد و فروش كنسول هاي بازي رو انجام بديد.

گيمباز اپليكيشني مخصوص گيمرها است. در گيمباز شما ميتوانيد بدون واسطه كالاي نو و يا دست دوم خود را براي فروش قرار بديد و يا تجهيزات مورد نياز گيم و آيتم هاي داخلي در گيم ها را بدون واسطه از فروشنده واقعي خريداري كنيد.

در ديوار گيمرها ميتونيد از آخرين تورنمنت ها با خبر بشيد و با تخفيف در آنها شركت كنيد.
در گيمباز به صورت رايگان به آگهي هاي تجهيزات گيمينگ ، دسترسي خواهيد داشت.
اگه به دنبال اكانت شاخ فورتنايت هستين و يا اكانت بازي هاي ديگه به راحتي و با مناسب ترين قيمت ميتونيد در اپليكيشن گيمباز با فروشنده ها در ارتباط باشيد.
با نصب اين برنامه از پلي استور مي تونيد كنسول بازي هايي مثل مثل ps4، ايكس باكس(xbox)  و نينتندو(Nintendo)  و بازي هاي پلي استيشن و... را براي فروش بگذاريد و يا با مقايسه قيمت ها، بهترين قيمت را انتخاب كنيد.
استفاده از خدمات گيمباز، مانند قرار دادن آگهي كاملا رايگان هست.
در گيمباز شما ميتونيد به راحتي گيفت كارت (Gift Card) براي اكانت پلي استيشن (PlayStation)، ايكس باكس (XBox) يا نينتندو(Nintendo) يا بازي هاي موبايل مثل كال آف ديوتي(call of duty)، كلش و يا فورتنايت(fortnite) را خريد و فروش كنيد.

شما ميتوانيد جديدترين اخبار دنياي بازي و تورنمنت هاي گيم را از صفحه اينستاگرام گيمباز به آدرس @gamebuzz.official  دنبال كنيد.
اين برنامه به شما كمك ميكنيد تا با كمترين هزينه هميشه به روز باشيد.
اگر ميخوايد به قيمت كنسول بازي، قيمت ps4، قيمت پلي استيشن و قيمت ايكس باكس دسترسي داشته باشيد و مطابق نياز و هزينه خود بهترين كالا را انتخاب كنيد دانلود اين برنامه از پلي استور رو به شما پيشنهاد ميكنم.
در بخش روبداد بازي از آخرين تورنمنت ها و مسابقات بازي هاي آنلاين با خبر بشيد و يا از تخفيفات قرار داده شده در اين دسته استفاده كنيد.
اگر به تازگي وارد دنياي بازي هاي آنلاين شديد و ميخوايد به مراحل بالاتر دسترسي داشته باشين، ميتونيد از اكانت هاي بازي قرار داده شده براي فروش استفاده كنيد و يا آيتم هاي درون برنامه ها مثل جم(gem) ، اسكين(skin)  و يا سكه را خريداري كنيد و يا براي فروش بگذاريد.
گيمباز، ديوار بازي و كنسول ويژه گيمرها است.
در گيمباز خريد و فروش آسان و با امنيت را تجربه كنيد. راستي يه خبر ديگه اينكه اگر كار با گوشي براي شما دشوار هست ميتونيد به سايت گيمباز به آدرس بريد و از اين طريق به امكانات اپليكيشن دسترسي داشته باشيد.
شما ميتونيد با استفاده از اشتراك گذاري، آگهي خود و يا آگهي هاي ديگر را در شبكه هاي اجتماعي براي دوستان خودتون ارسال كنيد.
برخي مزاياي گيمباز:

  • درج رايگان آگهي
  • داراي دسته بندي هاي متنوع
  • راحتي و سادگي استفاده از برنامه
  • بك برنامه تخصصي براي گيمرها
  • پرطرفدارترين برنامه خريد و فروش بي‌واسطه گيمينگ در ايران

شما ميتوانيد از طريق زير به گيمباز دسترسي داشته باشيد:


برچسب: گيمباز اپليكيشني مخصوص گيمرها،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۳:۴۷ توسط:sam موضوع:

اهميت نورپردازي در تابلوسازي

اهميت نورپردازي در تابلوسازي

وايرينگ با سيم كشي قطعات الكتريكي در تابلوسازي بسيار حائز اهميت بوده و اجراي آن بايد با دقت هرچه بيشتر انجام شود زيراكه يكي از مهمترين مسائلي كه بايد در رابطه با ايمني و زيبايي تابلو به آن توجه نمود همين سيم كشي تجهيزات الكتريكي داخل تابلو مي‌باشد و همچنين عملكرد صحيح و طول عمر تجهيزات تا حد زيادي به رعايت اصول سيم كشي و استاندارد‌هاي مربوطه بستگي دارد.

k9c7_z1.jpg

نورپردازي در تابلوسازي جزو يكي از مهمترين فاكتورها براي جذب مخاطب به تابلو و مشاهده محتوا و تبليغات آماده شده در تابلو مي باشد. بطوري كه امروز كه از از نورپردازي در تابلوسازي استفاده نشود، قطعا آن تابلو، اثري كمي در تبليغات خواهد گذاشت و نمي توان از آن تابلو بهره كافي را برد. زيرا تقريبا اكثر فروشگاه ها و يا شركت هايي كه تمايل به ساخت تابلو دارند، تاكيد بسيار زيادي بر روي نورپردازي در تابلوسازي دارند. حال اين را تصور نماييد در كنار تابلوهايي كه از نورپردازي استفاده نموده اند، تابلوهايي قرار بگيرد كه فاقد نورپردازي باشد. قطعا چنين تابلوهايي همانطور كه مطرح شد، در كنار ساير تابلوهايي كه داراي نورپردازي هستند، ديده نمي شوند.

نورپردازي در تابلوسازي اساس يك تصوير است، در واقع آنچه باعث خيره شدن و توجه به يك تصوير مي‌شود، در قدم اول نورپردازي آنست و بعد طرح. گاها پيش آمده كه در تابلوسازي هايي، زحمت بسياري براي طرح آن كشيده شده، ولي به دليل عدم توجه به نورپردازي در تابلوسازي ، بسيار كم توجه بوده و عملكرد خوبي نداشته و در نهايت، نتيجه دلخواهي نيز گرفته نشده است. بنابراين نور بحث اصلي در تابلوسازي مي‌باشد.

درون تابلو چلنيوم از دو نوع لامپ معمولا استفاده مي شود.لامپ SMD و LED استفاده ميشود.كاربرد لامپ هاي SMD در تابلوهاي چلنيوم به دليل پرنور بودن خيلي بيشتر از لامپ هاي LED است.
همانطور كه واضح است نور تابلو هاي چلنيوم يكي از مهمترين قسمت هاي تابلو چلنيوم است كه بايد با دقت هرچه بيشتر نورپردازي بشود.مصرف پايين برق،پخش مناسب نور، خاموشي كمتر و نصب آسان تابلو هاي چلنيوم جزو عواملي است كه حائز اهميت است و بايد به آن دقت شود.

تابلوهاي فلكسي و لايت باكس نيز مانند تابلو چلنيوم با نورپزدازي زيباتر و چشمگيرتر مي شوند.

در همه تابلوهايي كه نور در آنها كاربرد دارد بويژه حروف چلنيوم ، لايت باكس ، فلكسي ، نورپردازي حرف اول را در زيبايي و نما مي زند و از اهميت ويژه اي برخوردار است .

همه ما درطول شبانه روز به صورت پياده يا سواره از مقابل مغازه ها و فروشگاه هاي متعددي عبور مي كنيم اطراف و محيط پيرامون خود را از نظر مي گذارانيم و در هنگام مناظره اطراف ، تنها نوشته ها و تابلوهاي موجود در سردر مغازه هايي نظر ما را به خود جلب مي كند كه زيبا باشد ، گرافيك بالا و نورپردازي همراه بار رنگهاي متفاوت داشته باشد.

بنابراين افكت هاي نوري استفاده شده در تابلوها و رنگهايي كه در طيفهاي نوري منعكس مي شود بسيارمهم است .

 

منبع : تابلو الماس


برچسب: اهميت نورپردازي در تابلوسازي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۵:۱۰ توسط:sam موضوع:

7 نكته‌اي كه بايد در هنگام انتخاب يك فضاي كار اشتراكي در نظر بگيريد

7 نكته‌اي كه بايد در هنگام انتخاب يك فضاي كار اشتراكي در نظر بگيريد

وبلاگ مقالات 7 نكته‌اي كه بايد در هنگام انتخاب يك فضاي كار اشتراكي در نظر بگيريد

براي انتخاب فضاي كار اشتراكي چه مواردي را در نظر بگيريم؟

 

چه فريلنسر باشيد، چه مؤسس يك استارتاپ يا حتي مدير يك شركت نوپاي كوچك؛ با يك حساب سرانگشتي ساده پي مي‌بريد كه فضاي كار اشتراكي بهترين محل براي انجام كار است. بعد از اين كشف و شهود قطعا اين سؤال برايتان پيش مي­‌آيد كه: كدام فضاي كار اشتراكي را بايد انتخاب كنيد؟ با وجود تعداد زياد اين نوع فضاها در شهر تهران، پيدا كردن يكي از مناسب‌ترين آنها براي شما قطعا بسيار دشوار خواهد بود. با اينحال آگاهي از برخي نكته‌ها شما را به سمت انتخاب يك فضاي عالي راهنمايي مي­‌كند. با ما همراه شويد تا موارد مربوط به انتخاب فضاي كار اشتراكي را بررسي كنيم.

انتخاب فضاي كار اشتراكي

  1. موقعيت مكاني

موقعيت مكاني بدون شك در انتخاب بهترين فضاي كار از مهمترين فاكتورهاي تصميم‌گيري است. اگر در شغل خدمات هستيد، بايد محلي را انتخاب كنيد كه براي مشتريان شما مناسب باشد. شما بايد مكاني را انتخاب كنيد كه در اولين جلسه با مشتري، بتوانيد تأثيرگذاري مثبتي روي او داشته باشيد. با اين وجود، اگر بيشتر كارهايتان را مي­توانيد از راه دور انجام دهيد و ترجيح مي‌دهيد كه در مكاني آرام و ساكت كار كنيد، پس بايد مجموعه‌اي را انتخاب كنيد كه به محل زندگي شما نزديكتر باشد.

 

 

  1. ساكنان مجموعه

براي انتخاب يك فضاي كار اشتراكي در صورت امكان كساني كه هم اكنون آنجا مشغول به فعاليت هستند را بشناسيد.

اگر يك فريلنسر هستيد و به دنبال فرصت­هاي شبكه‌­سازي مي‌گرديد،

انتخاب يك فضاي همكاري كه متخصصان حرفه‌اي و كاربلد در حوزه‌هاي كاري مختلف آنجا حضور داشته باشند،

مي‌­تواند درهاي زيادي را براي ملاقات با افراد هم فكر و هم‌مسير باز كند.

حتي اگر مي‌توانيد براي مدت كوتاهي آنجا حضور داشته باشيد، با افراد گفتوگو كنيد و ببينيد كه آيا مي­‌توانيد با آنها ارتباط برقرار كنيد يا خير.

هيچ چيز، بهتر از كار كردن در يك محيط شاد و در كنار افراد با انگيزه نيست.

  1. سهولت رفت و آمد

شايد دليل ترك كار قبلي‌تان اين باشد كه وقت زيادي را براي رفت و آمد به محل كار تلف مي‌­كرديد.

خبر خوب اين است كه اكنون كه براي خودتان كار مي‌كنيد،

مي­‌توانيد براي كم كردن آن زمان كسل‌كننده تدبيري بينديشيد.

شروع روز بدون ترافيك يا وسايل حمل و نقل عمومي مي­‌تواند تغييرات شگفت‌انگيزي در بهره­ وري و رفاه شما ايجاد كند.

همچنين، اگر قصد استخدام كارمند داريد، محل كاري كه دسترسي آسان دارد مي‌تواند مزيت رقابتي شما باشد!

  1. فضاي داخلي مناسب

شما كسب‌وكار خود را به تنهايي شروع كرديد و اين لحظه براي شما شگفت انگيز است!

زودتر از آنچه تصور مي‌­كرديد، نياز به توسعه تيم پيدا كرديد.

داشتن فضاي اداري مناسب كه به شما امكان گسترش فضاي قابل استفاده را مي­‌دهد

هنگام انتخاب محل كار به خاطر داشته باشيد.

نياز به تغيير محل كار به طور مداوم، مي­‌تواند كمي آزار دهنده باشد.

 

 

  1. امكانات

فضاي كار اشتراكي بايد كليه امكانات اساسي كه فرد از محل كار خود انتظار دارد در اختيار او قرار دهد.

بسياري از فضاهاي كار اشتراكي تعهد به تأمين همه امكانات مي‌دهند اما الزاما همه آنها به تعهدات خود پايبند نيستند.

به خاطر داشته باشيد كه يك فضاي كاري كاملاً مجهز، گران خواهد بود،

بنابراين سعي كنيد فضايي را انتخاب كنيد كه تعادل اقتصادي و هدايت شدني آن را مختل نكند.

  1. رويدادهاي تخصصي

بسياري از فضاهاي همكاري، رويدادهايي با موضوعات تخصصي و با حضور كارآفرينان موفق را به صورت هفتگي و يا ماهانه برگزار مي‌­كنند.

در بسياري از اين رويدادها افراد با نفوذ و سرمايه گذاران با تجربه به عنوان مهمان حضور دارند؛

كه فرصتي فوق‌العاده براي شبكه­‌سازي است.

به دنبال اين فضاهاي پويا باشيد زيرا رشد كسب‌وكارتان و يا حتي رشد شخصي شما در اين موقعيت‌ها سرعت مي‌گيرد.

  1. وضعيت مالي شما

تا اينجا تمام مواردي كه گفته شد با فضاي كار اشتراكي گره خورده بود

اما اين نكته به شما و جيبتان متصل است.

از قضا اين نكته يك عامل بسيار تأثيرگذار در انتخاب فضاي كار اشتراكي نيز هست.

هنگام راه‌­اندازي يك كسب‌وكار جديد، شما به دنبال كم كردن هزينه‌هاي جاري تا حد امكان هستيد.

ديدن مبلغ اجاره ماهيانه به عنوان يك بدهي سرسام‌آور، اتفاقي تلخ براي شما و كسب‌و كار كوچكتان خواهد بود.

بنابراين مجموعه‌اي را انتخاب كنيد كه متناسب با بودجه شما باشد.

پاراديس هاب در شبكه هاي اجتماعي:

شماره دفتر كار: ???????????

آدرس دفتر كار: شعبه مركزي: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خيابان ابوالفضل صميع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://twitter.com/paradisehubir

https://www.instagram.com/paradisehub.ir


برچسب: 7 نكته‌اي كه بايد در هنگام انتخاب يك فضاي كار اشتراكي در نظر بگيريد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۲:۰۱ توسط:sam موضوع: