يك فنجان ترانه يك فنجان ترانه .

يك فنجان ترانه

قيمت ورق

قيمت ورق 

ورق استيل يكي از آن دسته محصولات فلزي و مقاطعي است كه تقريباً همه صنايع به آن نياز دارند. در كارخانه ها از انواع مختلف آلياژهاي فولاد و فلز براي ساخت ورق استفاده مي شود. اين ورق با توجه به نياز صنايع و كاربردهاي خاص در ضخامت ها و ابعاد مختلف توليد مي شود. اين محصول ويژگي هاي خاصي دارد كه در زير به طور مفصل توضيح خواهيم داد. اما قيمت ورق بسته به نوع ، سازنده ، ضخامت و ابعاد متفاوت است. برخي از ضخامت ها و ابعاد خاص آلياژهاي ورق به راحتي در بازار يافت نمي شوند ، در حالي كه نمونه ها را مي توان تقريباً در هر شهر خريداري كرد.

 

ورق چيست؟

ورق فلزي محصولي است كه معمولاً به شكل مستطيل توليد مي شود و ابعاد و ضخامت آن بسته به كاربرد آن متفاوت است. ورق هاي فلزي نازك و به اصطلاح نازك هستند ، مي توانند خم شوند و در كويل يا كويل پيچيده شوند. در بازار سخت افزار ، ورق فلز معمولاً از فلزات رايج مانند آهن ، فولاد و آلومينيوم ساخته مي شود. همچنين استانداردهايي براي توليد ورق در سراسر جهان وجود دارد كه مشخصات ورق را با جزئيات شرح مي دهد. برخي صنايع از ورق هايي به صورت برش و در ابعاد خاص استفاده مي كنند. اگر اين ابعاد ابعاد استاندارد باشد ، بسياري از توليدكنندگان ورق فلز با همان اندازه و ضخامت را از خط توليد خارج مي كنند. اما برخي از صنايع متناسب با نياز خود نياز به برش ورق دارند. براي اين موارد ، كارخانجات ورق هاي توليد را به صورت كلاف از خط توليد خارج مي كنند تا خريداران و مصرف كنندگان بتوانند ورق ها را با توجه به نياز و خواسته خود به طول مورد نظر برش دهند. ابزارهاي زيادي براي برش ورق ها وجود دارد كه مي توانيد درباره مقاله هاي اين سايت درباره آنها اطلاعات خوبي كسب كنيد.

 i0wj_q4.jpg

 

استفاده از ورق چيست؟

اين ورق همچنين از فولاد و آلياژهاي مختلف آن و همچنين آهن و چدن ساخته شده است. ورق هاي آلومينيوم ، ورق هاي آلياژي غير آهني و غيره را مي توان در بازار سخت افزار يافت. اين تنوع به دليل استفاده آنها و نياز صنايع مختلف است. اما در چه مواردي از ورق استفاده مي شود؟ به طور خلاصه ، اين محصولات براي ساخت ماشين و هواپيما ، براي توليد لوازم خانگي و اداري ، براي استفاده در ساخت آسانسور ، پله برقي ، سقف هاي پيش ساخته و نيمه تمام ، براي ساخت تجهيزات مختلف و ماشين آلات صنعتي ، براي ساخت لوله و چيزهاي ديگر. از بخشهاي فلزي مانند تيرها ، زاويه ها و گل ميخ ها ، پروفيل ها ، محموله هاي مخزن آب ، روغن و گاز براي ساخت كوره ، تجهيزات و پالايشگاه هاي دريايي و بسياري موارد ديگر استفاده مي شود. قيمت ورق بسته به نوع ، ويژگي ها و ابعاد آن حتي با توجه به سازنده مي تواند از انواع ديگر متفاوت باشد.

 

انواع ورق ها كدامند؟

ورق ها را مي توان بر اساس ويژگي هاي مهم خود به دسته هاي مختلف تقسيم كرد. اما چه ويژگي هايي؟ يكي از مهمترين ويژگيهاي هر ورق روش ساخت آن است. روند توليد ورق بر خصوصيات آن بسيار تأثير مي گذارد. با اين حال ، مواد ورق نقش اساسي در اين امر دارد. از آنجا كه فولاد به عنوان پركاربردترين آلياژ آهن ، نقشي اساسي در ساخت محصولات فلزي دارد ، ما همچنان اين فلز را بيش از فلزات در نظر خواهيم گرفت. به طور كلي دو روش اصلي براي ساخت بسياري از مقاطع فولادي وجود دارد. روش نورد يا فرآيند نورد كه در كارخانه ها و مجتمع هاي توليدي براي ساخت محصولات استفاده مي شود با كمك غلطك و برخي ماشين آلات و ابزار انجام مي شود. در هنگام نورد ، فلز گرم شده و از غلتك هاي بزرگ و كوچك با دماي مورد نظر عبور داده مي شود تا محصول نهايي تشكيل شود. روند نورد خود به دو روش انجام مي شود. نورد سرد (نورد سرد) و نورد گرم (نورد گرم). البته قيمت ورق در انواع مختلف متفاوت است.


برچسب: قيمت ورق،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۴:۱۳ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :