يك فنجان ترانه يك فنجان ترانه .

يك فنجان ترانه

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

b7_mgmf.png

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل - اين سوال براي همه وجود دارد كه چگونه ميتوانند در عرض ?-? ماه، انگليسي روان صحبت كنند، اين افراد معمولا عجله دارند چون به زودي آزمون يا مصاحبه اي در راه دارند. در اين نوشته نتيجه جديدترين تحقيقات چندين ساله از معتبرترين موسسه زبان دنيا يعني افورتلس را براي شما بازگو مي كنيم و همزمان با تغييرات، اين مقاله به روز مي شود. اين مطلب در سال 2022 آپديت شده است!
دقت كنيد در هر سطحي از زبان باشيد، مبتدي يا متوسط، كلاس برويد يا در منزل ياد بگيريد، در واقع هيچ روش جادويي براي يادگيري وجود ندارد. اما تكنيك هاي زير بهترين تكنيك هاي موجود هستند كه سرعت يادگيري شما را تا ?? درصد افزايش مي دهند.

يادگيري زبان چقدر طول مي كشد؟

اين زبان نسبت به زبان هاي ديگري مثل چيني يا لهستاني كه از زبان هاي سخت هستند، در درجه آسان قرار مي گيرد. همانگونه كه قبلا نيز توضيح داديم، براي فارسي زباناني كه زبان انگليسي بلد نيستند و روزانه ? ساعت وقت براي مطالعه بگذارند حدود ?? ماه زمان نياز است كه به سطح متوسط برسيد.

?-يك هدف تعيين كنيد

به ياد داشته باشيد اين موضوع كه چرا تصميم گرفته ايد انگليسي را مطالعه كنيد؛ از اهميت زيادي برخوردار است. برخي از اهداف نمونه براي يادگيري زبان انگليسي عبارتند از:

  • رسيدن به نمره ي خاصي در TOEFL يا آيلتس
  • توانايي درك فيلم هاي زبان اصلي بدون زيرنويس
  • توانايي گفتگو با يك دوست انگليسي زبان
  • سفر به كشورهاي خارجي بعنوان توريست
  • مهاجرت و كار يا تحصيل در كشورهاي خارجي

 

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

?- به اين روش مرور كنيد

بهترين روش يادگيري زبان اين است كه اولين بار كه مطلب جديدي از زبان را مطالعه ميكنيد (مثلا يك لغت)، اگر همان مطلب را در ?? ساعت آينده هم يك بار مرور كنيد، تا ??? آنچه را كه جديداً ياد گرفته ايد حفظ ميكنيد پس از يك هفته، مي توانيد تنها پس از پنج دقيقه مرور همان مطلب، بدون فراموشي همه آن را به خاطر بياوريد. اين مطلب تا ?? روز در ذهن شما مي ماند.
بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه كنيد، ماندگاري آن در ذهن تان تا ? ماه خواهد بود! پس يك بار همان شبي كه مطلب را ياد مي گيريد مرور كنيد، هفته بعد هم يك بار و چهل روز بعد هم يك بار.

?- حداقل روزانه ? ساعت تمرين

براي اينكه در عرض ?-? ماه مسلط شويد، بايد پشتكار زياد داشته باشيد؛ به عبارت ديگر شما بايد ?-?? ساعت در روز زبان تمرين كنيد. بهتر است ? ساعت لغت بخوانيد، ? ساعت مكالمات ساده كتاب ها را روبروي آينه با خود تمرين كنيد. سپس ? ساعت انگليسي گوش كنيد و ? ساعت متن هاي انگليسي را بخوانيد؛ و به همين ترتيب ادامه دهيد. اگر بيشتر روي مكالمه تمركز كرده ايد، گوش كردن را بيشتر انجام دهيد؛ اما نگران نباشيد چون خواندن هم به توانايي صحبت كردنتان كمك ميكند. براي بعضي ها ? ساعت خواندن و گوش كردن در روز كافي است؛ اما اگر ميخواهيد خيلي سريع به زبان انگليسي مسلط شويد، بهتر است از روش ما استفاده كنيد.

 

بهترين روش يادگيري زبان انگليسي در منزل

يادگيري زبان را به سرگرمي تبديل كنيد

بهترين راه براي مطالعه زبان انگليسي اين است كه يادگيري را به امري سرگرم كننده و جذاب براي خودتان تبديل كنيد. عاشق اتومبيل هستيد؟ مجله هاي اتومبيل كه به زبان انگليسي هستند تهيه كرده و بخوانيد. به ورزش علاقه داريد؟ مي توانيد مسابقه هايي را از تلويزيون دنبال كنيد كه گوينده انگليسي زبان آن را گزارش مي كند. به كتاب خواندن علاقه داريد؟ ترجمه انگليسي كتاب هاي محبوب تان را پيدا كرده و براي تمرين مطالعه از آن استفاده كنيد. مجددا پيشنهاد مي كنم موضوعات مورد علاقه تان را از وبسايت پروان آكادمي پيدا كنيد و مطالعه نماييد!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۸:۵۲ توسط:sam موضوع:

درد فك در دوران بارداري: علل، علائم، تشخيص، درمان و نكاتي براي مديريت آن




برچسب: درد,فك,در,دوران,بارداري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۷:۳۸ توسط:sam موضوع:

معجزات درماني روغن حيواني براي حفظ سلامتي

خواص ويژه درماني روغن محلي گاوي

 

روغن گاو زرد كه به دليل رنگ زردش به روغن حيواني، روغن گاو يا روغن زرد نيز معروف است، روغني خالص است و آن طور كه بايد حاوي روغن هاي هيدروژنه و چربي هاي ترانس نيست و بايد در آشپزخانه شما باشد تا بتوانيد خواهان سلامتي باشيد!

 

10 خاصيت درماني ثابت شده روغن حيواني

 

روغن حيواني نقطه دود بالايي دارد (حدود 250 درجه سانتيگراد يا 482 درجه فارنهايت) و انتخاب خوبي براي سرخ كردن و پختن است و مي توان از آن به جاي كره در صبحانه هاي سالم استفاده كرد. در زير به بررسي 10 خاصيت آن مي پردازيم.

بيشتر افراد آن را به نام روغن كرمانشاهي مي شناسند و قطعا به دنبال قيمت روغن حيواني كرمانشاهي خواهند بود. در اينجا منبع بهترين روغن زرد گاوي محلي را به شما معرفي كرديم.

 

1- روغن گاو داراي خواص ضد ويروسي، آنتي اكسيداني، ضد قارچي و ضد باكتريايي همراه با تمام مواد مغذي ضروري است.

 

2- اين روغن چربي كمتري نسبت به كره دارد و براي افرادي كه مشكل كلسترول دارند انتخابي سالم است و به همين دليل به راحتي هضم مي شود و مي تواند به كاهش التهاب و بهبود سيستم گوارش كمك كند.

 

3- روغن حيواني نقش مهمي در تقويت سيستم دفاعي بدن و تامين ويتامين هاي ضروري مانند ويتامين هاي A، D، E و K، تامين انرژي مورد نياز براي انجام اعمال حياتي و سيستم ايمني قلب، مغز و استخوان ها دارد. و خاصيت ضد سرطاني و ضد التهابي دارد.

 

4-روغن حيواني به لبنيات حساسيتي ندارد زيرا با وجود اينكه از كره تهيه مي شود اما از آنجايي كه ناخالصي ها و مواد جامد شير از آن خارج شده است افرادي كه به لاكتوز يا پروتئين هاي موجود در شير حساس هستند مشكلي با اين روغن ندارند.

 

5- اين روغن مصارف دارويي فراواني دارد و مي تواند خواص دارويي بسياري از ادويه ها و داروهاي گياهي را در قسمت مورد نظر بدن منتقل و جذب كند.

 

6- يكي از مهمترين فوايد روغن حيواني كمك به سلامت پوست است. از زمان هاي قديم روغن هاي حيواني براي زيبايي پوست استفاده مي شده است. اسيدهاي چرب ضروري موجود در روغن هاي حيواني باعث تقويت پوست و شادابي و لطافت آن مي شود. روغن حيواني براي هر نوع پوستي مفيد است و به آبرساني پوست و سلول هاي آن كمك مي كند.

 

7- روغن زرد رايج ترين داروي طبيعي سوختگي است و براي زيبايي پوست و صورت بسيار مفيد است و همچنين التهاب و تورم پوست را كاهش داده و آن را نرم، مرطوب و زنده نگه مي دارد.

 

8- روغن حيواني سرشار از اسيدهاي چرب است كه مستقيماً جذب كبد مي شود و به عنوان منبع انرژي براي بدن استفاده مي شود. اين خاصيت روغن حيواني در كنترل وزن و توليد انرژي بدن بي نظير است. اسيدهاي چرب موجود در روغن حيواني به سوزاندن ساير چربي هاي بدن و كاهش وزن كمك مي كند.

 

9- روغن گاو روغني سالم است كه كلسترول خوب (HDL) را افزايش مي دهد و كلسترول بد خون را كاهش مي دهد.

 

10- يكي ديگر از خواص روغن گاو درمان يبوست است. خوردن روغن حيواني با شير راه خوبي براي كاهش يبوست است. نوشيدن يك يا دو قاشق چايخوري روغن نباتي در يك فنجان شير گرم قبل از رفتن به رختخواب يك راه موثر براي رفع يبوست است.

 

در يك مطالعه، مرداني كه روزانه 2 قاشق چايخوري روغن حيواني مصرف مي كردند، 23 درصد كمتر در معرض خطر ابتلا به بيماري قلبي بودند.

 

طرز تهيه روغن حيواني گاوي اصل

 

بيشتر روغن هاي حيواني از شير گاو، گوسفند، گوسفند، بز يا تركيبي از شير گاو و گوسفند تهيه مي شوند. طرز تهيه سنتي اين روغن از نوعي كره محلي است كه از مخلوط كردن دوغ با مشك تهيه مي شود. ابتدا كشك را داخل ماسالا مي ريزند و پس از تكان دادن ماسالا گلوله هاي چرب كره به هم مي چسبند و آن را از دوغ جدا مي كنند.

 

سپس كره را در قابلمه هاي بزرگ به آرامي گرم مي كنند تا آب موجود در كره تبخير شود و روغني كه چربي حيواني است باقي بماند. اين روغن در مقايسه با كره صنعتي چرب تر بوده و داراي خواص تغذيه اي بيشتري است. رنگ، عطر و طعم اين روغن ها به نوع و كيفيت علفي كه حيوان مي خورد بستگي دارد.

 

تفاوت روغن نباتي جامد با روغن حيواني

 

تحقيقات علمي اخير نشان داده است كه روغن هاي حيواني حاوي اسيدهايي هستند كه HDL را افزايش و LDL را كاهش مي دهند. روغن حيواني از ديدگاه طب اسلامي و طب سنتي داراي خواص بي شماري از جمله استخوان سازي، كاهش غلظت خون، كاهش چربي هاي اضافي شكم، طراوت و سفيد كننده پوست و سم زدايي از بدن است. سلول هاي ماهيچه قلب توسط اسيدهاي چرب تغذيه مي شوند كه فقط در روغن هاي حيواني يافت مي شوند. يكي از اركان طول عمر و جواني پايدار در زمينه طب سنتي، مصرف مداوم روغن حيواني است.

 

اگر مجبوريد بين روغن نباتي جامد و روغن حيواني يكي را انتخاب كنيد، البته روغن حيواني انتخاب بهتري است زيرا از لبنيات تهيه شده و داراي خواص شير است. همچنين زماني كه روغن نباتي مايع جامد (هيدروژنه) مي شود، اسيدهاي چرب غيراشباع آن اشباع مي شوند و در فرآيند انجماد، ميزان اسيدهاي چرب ترانس افزايش مي يابد.

 

طرز تهيه ماسك پوست روغن حيواني

 

2 قاشق غذاخوري روغن حيواني، 2 قاشق غذاخوري آرد و كمي آب را در ظرفي بريزيد و مخلوط كنيد. آنها بايد غلظت مناسب و استحكام نسبي داشته باشند، اما نه در حدي كه مخلوط خشك شود. اگر مخلوط خيلي آبكي بود دوباره چند گرم آرد اضافه كنيد.

 

پس از آماده شدن مخلوط، مي توانيد آن را روي پوست بماليد و پس از 20 دقيقه با آب سرد بشوييد. اين كار را 3 بار در هفته تكرار كنيد.

 

ويژگي هاي روغن زرد گاوي

 

  • تهيه شده از شير گاوهاي نژاد بومي ايران
  • خوراك كاملا طبيعي و ذخيره شده از مرتع براي مصرف زمستانه
  • عدم استفاده پودر استخوان، مخمر و كنسانتره هاي صنعتي در خوراك دام هاي زاگرس نشين
  • استخوان ساز
  • انرژي از دست رفته را در كودكان و زنان باز مي گرداند و در رشد كودكان بسيار مفيد است.
  • بسته بندي شده در ظرف مناسب
  • مناسب براي پخت و پز و سرخ كردن و تمامي مصارف خوراكي

 

خريد روغن حيواني ار بهترين فروشگاه

 

هر كس كه به دنبال خريد روغن حيواني باشد مطمئنا بهترين نوع آن را جستجو مي كند كه همان روغن حيواني محلي است. اين مجموعه توليد كننده سنتي روغن زرد گاوي هستند و ما آن ها را ضمانت مي كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۹:۴۹ توسط:sam موضوع:

7 ويژگي مخفي اينستاگرام كه بايد بدانيد

7 ويژگي مخفي اينستاگرام كه بايد بدانيد

 

اينستاگرام يكي از پربازديدترين شبكه هاي اجتماعي در حال حاضر است. اين شركت كه مالك فيس بوك است، تخمين مي زند كه ماهانه 400 ميليون نفر از اين سرويس اشتراك گذاري عكس استفاده مي كنند كه 75 درصد آنها خارج از ايالات متحده هستند. اين باعث مي شود برنامه بزرگتر از پلت فرم ميكروبلاگينگ توييتر باشد.

اين برنامه طراحي آساني دارد و براي ارتباطات اجتماعي بهينه شده است و همه پست‌هاي افرادي را كه دنبال مي‌كنيد به ترتيب زماني نشان مي‌دهد. از همين رو بعنوان يك پايگاه براي توسعه كسب و كار افراد بدل شده است. امكانات بسيار بالا و كاربري آسان باعث كسب در آمد از اينستاگرام با فالوور كم هم شده.

درك اصول اوليه، مانند برش دادن يك عكس يا انتخاب فيلتري براي جلوه بهتر، كار سختي نيست. و اگرچه استفاده از رابط كاربري آسان است، اما ويژگي هاي پنهاني وجود دارد كه مي تواند استفاده از برنامه را بهبود بخشد، اما حتما در همين ابتدا به اين نكته توجه كنيد كه هميشه استفاده از ترفند مناسب نيست، گاهي ترفنده جواب عكس ميدند.

هميشه سعي كنيد يا موضوعي را خودتان تست كنيد و يا از افراد مطمئني كه تست كرده اند و از نتايج آن آگاه هستند استفاده كنيد.

 

ويژگي هاي مخفي اينستاگرام

 

1-اگر نمي‌خواهيد از فيلترها استفاده كنيد، آن‌ها را پنهان كنيد

فيلترها اينستاگرام را به شهرت رسانده اند، اما با افزايش كيفيت دوربين هاي گوشي، افراد كمتر و كمتر تمايلي به افزودن فيلترها به عكس هاي خود دارند.

اگر مي خواهيد فيلترها را مخفي كنيد، يك تصوير را براي ويرايش باز كنيد، در قسمت فيلتر به سمت راست برويد و روي "??n?g?" كليك كنيد. از آنجا، هر فيلتر را مي توان به راحتي فعال يا غيرفعال كرد، بسته به اينكه مي خواهيد آنها را ببينيد.

 

2- عكس هايي كه در آنها تگ شده ايد را مخفي كنيد

براي مخفي كردن يك عكس تگ شده، به بخش "?h?t?? ?f Y?u" (بالا سمت راست نمايه خود) برويد، عكس را انتخاب كنيد، نشانك ها را پيدا كنيد (با يك بار كليك كردن روي عكس)، روي نام خود كليك كنيد و "??d? fr?m ?? ?r?f?l?" را انتخاب كنيد. " "، سپس "تمام شد".

 

  1. ببينيد دوستانتان چه چيزهايي را دوست دارند

اينستاگرام داراي يك ويژگي است كه در بخش «فعاليت» (نماد دوم از راست به چپ) قرار دارد كه به شما امكان مي‌دهد ديد واضحي از زماني كه افراد چه چيزي را دوست دارند، داشته باشيد. از آنجا، روي تب "دنبال كردن" كليك كنيد.

 

4-تمام عكس هايي را كه در گذشته دوست داشتيد ببينيد

ويژگي "?h?t?? Y?u'v? L?k?d" در تنظيماتي است كه از سه نقطه در گوشه سمت راست بالاي صفحه نمايه خود به آن مي رسيد.

5-هنگامي كه حساب هاي مورد علاقه شما يك عكس جديد ارسال مي كنند، اعلان دريافت كنيد

براي روشن كردن اين اعلان‌ها، به نمايه شخصي كه مي‌خواهيد عكس‌هايش را رديابي كنيد، برويد، روي سه نقطه در گوشه سمت راست بالا كليك كنيد و گزينه «?urn ?n ???t N?t?f???t??n?» را انتخاب كنيد.

 

6-ارسال پيام خصوصي به اينستاگرام

دايركت اينستاگرام قابليتي براي ارسال پيام هاي شخصي در شبكه هاي اجتماعي است. اين ملك نسبتاً بدون استفاده است، به طوري كه فيس بوك توسط 85 ميليون نفر در ماه از مجموع 400 ميليون استفاده مي شود.

D?r??t به فرستنده اجازه مي دهد تا تمام فيلترهاي مرتبط را به يك پست عمومي اضافه كند، اما به يك فرد. براي رفتن به بخش پيام‌رساني، روي آيكون موجود در گوشه سمت راست بالاي فيد اينستاگرام كليك كنيد.

7-بدون اينكه شخص ديگري را ببينيد براي دوستان خود پيام خصوصي ارسال كنيد

بازارسال عكس شخص ديگري شامل گرفتن اسكرين شات و ارسال آن به يك برنامه چت ديگر بود. با اين حال، اخيراً اينستاگرام ويژگي جديدي را معرفي كرده است كه به شما امكان مي‌دهد عكس‌ها را براي كسي كه هرگز متوجه نمي‌شود ارسال كنيد.

استفاده از ترفندها در اينستاگرام

هميشه استفاده از يكسري ترفند و استفاده از تخصص باعث پيشرفت كسب و كار خواهد شد. البته بايد دقت شود كه اينستاگرام داراي الگوريتم هاي پيچيده و سختگيرانه اي است و انجام كارهاي غير معقول ميتواند آسيب هاي جبران ناپذيري را به ارمغان بياورد. يكي از اين موارد بلاك شدن در اينستاگرام ميباشد كه صفحه شما را دچار محدوديت خواهد كرد.

با فعاليت مستمر و طبيعي شما ميتوانيد بهترين نتايج را در صفحه اينستاگرام خود كسب كنيد.

https://barkatbhaitown.blogspot.com/2022/09/a-varied-of-ideas-for-social-media.html

https://sites.google.com/view/a-varied-of-ideas-for-social/home

http://offpageseo2000.weebly.com/3/a-varied-of-ideas-for-social-media-marketing-around-the-nation-are-here

https://medium.com/@narif67241/a-varied-of-ideas-for-social-media-marketing-around-the-nation-are-here-949abe35d5a?postPublishedType=initial

https://seo441810591.wordpress.com/2022/09/05/great-advice-on-how-to-manage-your-social-media-marketing-plan/

https://www.liveinternet.ru/users/faheemkhatri4/post494768939/

https://www.evernote.com/shard/s356/sh/04e9ffb4-1e6f-dd1d-4eaa-5347c5e51a3a/1e97efb3d83d5814383c500fa81605b8

https://app.box.com/s/ebkgy4k4sehyva7lt7a05g7g9ol7edqt

https://telegra.ph/How-To-Successfully-Implement-A-Social-Media-Marketing-Plan-09-05

https://diigo.com/0pv5ll

https://site-5606536-8612-8917.mystrikingly.com/blog/helpful-tips-about-social-media-marketing-that-simple-to-follow

https://www.pearltrees.com/daxid609/articles-only/id55449374/item461857755

https://successful-desert-bca.notion.site/Helpful-Tips-About-Social-Media-Marketing-That-Simple-To-Follow-890b62e457a441eeab901e8479d5d8b1

https://www.merchantcircle.com/blogs/faheem-new-york-ny/2022/9/Make-A-Social-Media-Marketing-Splash-Through-These-Great-Ideas/2300372

https://penzu.com/p/3b309980

https://writeupcafe.com/make-a-social-media-marketing-splash-through-these-great-ideas/

https://all4webs.com/faheemkhatri4/smmpanel3.htm?30337=37524

https://squareblogs.net/0ykp5l6x29


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۸:۳۰ توسط:sam موضوع:

روش كاشت درخت گلابي چگونه مي باشد

روش كاشت درخت گلابي چگونه مي باشد:

يكي از بهترين روش‌هاي كاشت ارقام مختلف، تهيه نهال و كاشت در زمين زراعي است خريد نهال اصلاح شده امروزه بسيار افزايش يافته. براي اين منظور كافي است به يكي از مراكز خريد نهال مراجعه كرده و نهال مورد نظر خود را تهيه كنيد. براي كاشت نهال گلابي؛ شما نياز به خاكي حاصلخيز در منطقه‌اي با آب و هواي معتدل داريد. در كاشت گلابي؛ نيز همچون ديگر ارقام بايد بر روي زمين گودال‌هايي با عمق مناسب ايجاد كنيد.

پس از كاشت و رسيدن به زمان باردهي درخت گلابي، بايد به زمان مناسب برداشت توجه داشته باشيم. تا زماني كه ميوه گلابي به رنگ زرد يا طلايي نرسيده بايد از روي شاخه‌ها چيده شود. به اين دليل كه در كوتاه‌ترين زمان پس از تغيير رنگ ميوه فاسد شده و ديگر قابل استفاده نخواهد بود. معمولا باغدارن اين ميوه را هنگامي كه به رنگ سبز بوده و حجمي سفت دارد، برداشت مي‌كنند.

خريد نهال گلابي مناسب

در اولين گام بايد يك رقم نهال گلابي مناسب را براي مناطق خود خريداري كنيد.بهترين نهال گلابي براي هر منطقه با توجه به اقليم آنجا مشخص مي شود.نهال گلابي را خريداري كنيد كه با آب و هوا منطقه شما سازگاري لازم را داشته باشد.

اگر در اقليم سردسير هستند نهال گلابي درگزي – نهال گلابي آنجو – نهال گلابي شاه ميوه و نهال گلابي بيروتي را پيشنهاد مي كنيم كه در آب و هوا معتدل نيز رشد خوبي دارد.

اگر در اقليم گرمسير هستيد نهال گلابي اسپادانا را براي كاشت انتخاب كنيد.

نكاتي كه در زمان كاشتن نهال گلابي بايد بدانيد.

?. حفر گودال در موقعيت مكاني مناسب از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و دقت داشته باشيد كه نور خورشيد به صورت مستقيم بر نهل كاشته شده بنابد.

?. معمولا باغداران در ابتداي فرآيند كاشت كود هاي دامي پوسيده يا كودهاي گياهي جهت تقويت خاك مورد استفاده قرار مي دهند.

?. به دليل اينكه نهال ها ظرافت بيشتري دارند بايد در مقابل وزش باد شديد و آفات ها از آن محافظت نماييد.

?. كاشت نهال گلابي به زهكشي مناسب و خاكي مرطوب نيازدارد.

?. توجه به زمان كاشت نهال گلابي نيز نسيار مهم و ضروري است كه بهترين زمان زمستان و پاييز مي باشد.

كاشت درخت گلابي به روش كاشت بذر

براي كاشت درخت گلابي به روش بذر ابتدا دانه‌هاي ميوه گلابي را در اوايل بهمن ماه از ميوه‌ي آن جدا كنيد و آن‌ها در يك ظرف آب بريزيد. هر كدام از دانه‌ها كه روي سطح آب شناور شد، از ظرف خارج كنيد و بقيه‌ي دانه‌ها را تمام شب در آب قرار دهيد.

يك پلاستيك كود گياهي مرطوب تهيه كنيد. اين كود بايد آب و رطوبت را در خود حفظ كند و باعث جوانه زدن دانه شود. سپس حداقل ? دانه‌ي گلابي را در عمق ? الي ? سانتي‌متري از خاك بكاريد. هرچه تعداد بيشتري دانه گلابي در خاك بكاريد، شانس بيشتري يراي جوانه زدن وجود خواهد داشت. سپس كيسه‌اي كه خاك و دانه‌هاي گلابي را در آن قرار داده‌ايد، به مدت ?? تا ?? روز در كشوي فريزر قرار دهيد.

اين كار باعث خنك شدن و آماده‌سازي دانه‌ها براي جوانه زدن مي‌شود. خاك داخل پلاستيك بايد همواره مرطوب باشد، بدين منظور هر دو هفته يكبار بايد به آن سر بزنيد كه اگر خشك شده بود روي آن آب اسپري كنيد. پس از سه ماه پلاستيك را از فريزر بيرون آورده. حالا پوسته‌ي خارجي دانه‌هاي گلابي سفت شده است پس بايد آن‌ها را قبل از كاشتن در خاك به مدت دو روز در آب گرم قرار دهيد.

سپس يك گلدان انتخاب كنيد و داخل آن را از خاك مرطوب داخل كيسه پر كنيد و هر چهار دانه را در چهار طرف گلدان در عمق ?? ميلي‌متري خاك قرار دهيد و در طي دو هفته به اندازه‌اي كه خاك فقط مرطوب باشد به آن آب بدهيد و مي‌توانيد كنار هر دانه را با خلال دندان علامت گذاري كنيد تا دانه را گم نكنيد.

گلدان خود را در جاي گرم و نوراني قرار دهيد. به اين توجه داشته باشيد كه هرچه نور بيشتري به خاك بخورد، خاك نيازمند آبياري بيشتري مي‌باشد. تا زماني‌كه از هر نهال گياه ? برگ به طور كامل رشد كند بايد صبر كنيد و به اين نكته در كاشت درخت گلابي توجه كنيد، برگ‌هاي اوليه‌اي كه مي‌رويد برگ‌هاي صحيحي نيستند زيرا شباهتي به برگ‌هاي درخت گلابي ندارند.

اما پس از رشد برگ‌ها، نهال‌ها آماده انتقال هستند. هر نهال را در گلدان جداگانه‌اي بكاريد و توجه داشته باشيد كه هنگام انتقال نهال‌ها، ريشه‌ي آن آسيب نبيند. در اين زمان شما مي‌توانيد نهال‌ها را در صورتي‌كه آفتاب شديدي بيرون نباشد، خارج از خانه و در محيط بيرون قرار دهيد. از اوايل ارديبهشت تا تير ماه شما بايد نهال‌هاي خود را در خاك روي زمين بكاريد زيرا زمان رشد ريشه فرا رسيده است.

جايي را انتخاب كنيد كه داراي خاك مرطوب و اينكه روزي ? ساعت آفتاب بگيرد. در اين شرايط گلابي‌هاي شما خيلي خوب رشد مي‌كنند. براي امتحان خاك با زهكشي مناسب، گودالي به عمق و پهناي ??? متر انتخاب كنيد و داخل آن را از آب پر كنيد. بعد هر يك ساعت يكبار به آن سر بزنيد، اگر خاك به اندازه‌ي ??? تا ??? سانتي‌متر آب را در خود جذب كرده بود در نتيجه خاك زهكشي مناسب دارد.

نهال‌ها را در فاصله‌ي ? تا ??? متر از هم بكاريد. براي كاشت نهال بايد گودالي ??? متر عميق‌تر و پهن‎‎تر از ريشه‌ي آن بكارييم. نيازي به اضافه كردن كود نيست اما به دلخواه خودتان مي‌توانيد مقداري كمپوست را با خاك مرطوب مخلوط كنيد و پاي گياه بريزيد.

براي يكسال، هفته‌اي يكبار به گياه آب بدهيد اما در فصل‌هاي گرم سال، بيشتر از سه بار نياز به آب هست. يكبار در سال كود دادن به گياه كافي است. اگر در يك فصل درخت بيشتر از ??? متر رشد كرد، در فصل بعد كود كمتري به آن بزنيد.

طبقه بندي بذرهاي گلابي:

در اولين بخش از اين مطلب بذرهاي گلابي را طبقه بندي مي كنيم.

  1. اوايل بهمن بذرها را جمع كنيد:

بذر ميوه گلابي در اواخر زمستان يا اوايل بهار بهتر جوانه مي زنند. با جمع آوري بذرهايي كه مي خواهيد در ماه بهمن بكاريد، به خود زمان كافي براي طبقه بندي آنها مي دهيد. طبقه بندي به جوانه زني كمك مي كند و نهال بيشتري توليد مي كند.

  1. بذرها را از گلابي ها جدا كنيد:

گلابي هاي فروشگاه خوب عمل مي كنند. با استفاده از چاقوي خشك، يك گلابي را از وسط برش دهيد. نصف ها را به چهار قسمت برش دهيد تا بتوانيد به راحتي به هسته هاي موجود در مركز دسترسي پيدا كنيد. بذرها را با قاشق يا انگشت خود بيرون بياوريد. بايد حدود 8 دانه داخل آن پيدا كنيد.

هر گلابي به دليل گرده افشاني مشخصات خاصي دارد. اگر مي خواهيد در آينده درختان بيشتري بكاريد كه همان ميوه را بدهند، مي توانيد نيمي از دانه ها را به مدت 2 سال در يك كيسه پلاستيكي در يخچال خود نگهداري كنيد. شما مي توانيد تخم گلابي را مستقيما از درخت گلابي نيز به دست آوريد. فقط مطمئن شويد كه آنها را در تابستان كه كاملا رسيده اند براي استفاده از بذر، برداشت كنيد.

  1. بذرها را يك شب در يك كاسه آب خيس كنيد:

از شر بذرهايي كه روي آب شناور شدند خلاص شويد. اگر به پايين فرو روند، براي رشد خوب هستند. صبح دانه ها را برداريد. 10 قسمت آب را با يك قسمت سفيد كننده مخلوط كنيد. قبل از اينكه آن ها را بكاريد، بذرها را به مدت 10 دقيقه در مخلوط سفيد كننده خيس كنيد.

  1. يك كيسه پلاستيكي را با پيت ماس مرطوب پر كنيد:

پيت ماس آب و رطوبت را حفظ مي كند و مي توانيد آن را در هر فروشگاه باغي خريداري كنيد. يك كيسه پلاستيكي قابل بازيافت را با خزه پر كرده و در آن آب بريزيد. خزه بايد مرطوب باشد، اما غرقاب نباشدخاك گلدان مرطوب نيز در اينجا كار خواهد كرد، اما ممكن است نياز باشد كه بيشتر از خزه آبياري شود.

  1. دانه ها را به داخل خزه فشار دهيد:

بذر را 5 تا 7.5 سانتي متر به داخل خزه فشار دهيد. قبل از آب بندي كيسه حداقل 4 تا از بذرهاي گلابي را در خزه ها دفن كنيد. هرچه دانه بيشتري در خزه قرار دهيد، احتمال جوانه زني موفقيت آميز بيشتر است.

  1. كيسه را تا 3 ماه در كشوي يخچال نگه داريد:

كيسه را به مدت 60-90 روز در يخچال نگهداري كنيد. اين به دانه ها زمان مي دهد تا خنك شوند و روند جوانه زني را شروع كنند. پيت ماس بايد رطوبت را در اين دوره نگه دارد، اما ممكن است مجبور شويد هر 2 هفته يك بار آن را بررسي كنيد. اگر پيت ماس خشك شده است، از يك بطري اسپري براي مرطوب كردن مجدد آن استفاده كنيد.

  1. كيسه ها را خارج كنيد:

كيسه را در زماني كه دماي هوا بالاي 4 درجه سانتيگراد است خارج كنيد. بعد از گذشت 3 ماه مي توانيد دانه ها را از يخچال خارج كنيد. اگر خطر يخ زدگي وجود ندارد يا دما به زير 4 درجه سانتيگراد نمي رسد، مي توانيد بذرها را زودتر از يخچال خارج كنيد.

  1. دانه ها را به مدت 2 روز در يك كاسه آب گرم خيس كنيد:

پوسته هاي خارجي دانه هاي گلابي سخت است و بايد قبل از كاشت در خاك نرم شوند. قبل از برداشتن آنها را به مدت 2 روز كامل در آب نگه داريد. اگر هر يك از دانه ها در حين خيساندن آنها شناور شوند، رشد نمي كنند. هر بذري را كه به سطح آب بيايد را دور بريزيد.

كاشت درخت گلابي به روش پيوندزني

متداول‌ترين روش توليد درحت گلابي پيوندزني ميباشد. شيوه‌هاي مختلفي در پيونرزني وجود دارد كه رايج‌ترين آن‌ها پيوندزني شكمي مي‌باشد كه در اواخر تابستان انجام مي‌شود. روش ديگر پيوندزني زبانه‌اي است كه بسيار نتايج خوبي بدست مي‌دهد.

روش صحيح پيوند درخت گلابي

براي پيوند نهال جوان معمولا از پيوند شكمي از انواع پيوند درختان ميوه و گاهي اسكنه استفاده مي شود وليكن براي جوان نمودن درختان پير، پيوند شكافي انتهايي يا تاجي بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد.

انواع پايه: در پيوند گلابي از انواع پايه هاي بذري گلابي و پايه به، ازگيل (معمولي و ژاپني) و زالزالك استفاده مي شود.

پايه بذري: همان پايه نرك است كه به آن اشاره شد و مي توان آن را مهمترين و بهترين پايه گلابي دانست و علت اين موضوع در آن است كه ريشه ي اصلي بسيار طويل بوده و قادر است در اعماق زمين تا محلي كه رطوبت وجود دارد رشد كند لذا به درخت، رشد، استقامت و استواري خوبي را مي بخشد به طوري كه درخت در تمام طول عمر خود نيازي به قيم نخواهد داشت.

اگر بذر گلابي در خزانه كاشته شود بايد حتما محل آن را دو يا سه مرتبه تغيير داد زيرا به علت داشتن ريشه ي اصلي طويل و طبيعتا نداشتن ريشه ي فرعي، گرفتن نهال جا به جا شده در محل اصلي پس از سه الي چهار سال امري بسيار دشوار است در صورتي كه اگر در سن كم و در محل نهال، جا به جا شود رشد ريشه ي اصلي قطع شده و در نمو خود راكد مي ماند كه در عوض اين موضوع، ريشه هاي فرعي زيادي ظاهر مي گردد.

 

در هر صورت درخت گلابي بهترين پايه براي انواع گلابي مي باشد، يعني نوع مرغوب گلابي كه روي پايه گلابي پيوند مي گيرد، بسيار قوي تر و پر محصول تر مي باشد به شرط آنكه در خاك مناسب و قوي كاشته شود.

در درخت گلابي، رشد و نمو پيوندي كه روي پايه گلابي بذري قرار گرفته در چند سال اول بسيار كند بوده وليكن از سال سوم به بعد نمو آن بيشتر شده به طوري كه اين نمو، تا سن بيست سالگي ادامه خواهد داشت.

جوش خوردن پيوند انواع گلابي با يكديگر هميشه كامل است و به عبارت ديگر تمايل ذاتي بين انواع گلابي زياد است و به همين دليل دوام چنين درخت پيوندي نيز زياد مي باشد.

نكات بسيار مهم در كاشت درخت گلابي

نهال گلابي همانند ديگر نهال ها براي كاشت نيازمند يكسري از فاكتورهاي بسيار مهم است كه بايد به آن توجه داشت.

 آبياري نهال گلابي

آبياري هر چه منظم تر و درست تر براي هر درخت گلابي صورت بگيرد نتيجه و عملكرد بهتري را مشاهده خواهيد كرد.

توجه داشته باشيد آبياري زيادي هم مي تواند به درخت آسيب وارد كند و بايد بدانيد ميزان و نحوه آبياري به درستي صورت بگيرد طوري ك ريشه ها آسيب نبينند.

ميزان آبياري با توجه به سن درخت و فصول بستگي دارد.در فصل هاي گرم سال آبياري كمي بيشتر از زمستان است اما بيش از حد آبياري نيز منجر به پژمردگي نهال گلابي مي شود و برگ هاي آن زرد شده و ممكن است حتي بريزد.

 بهترين روش آبياري در درخت گلابي

  • آبياري كرتي
  • آبياري قطره اي
  • آبياري باراني

فصل مناسب كاشت نهال گلابي

فصل مناسبي را براي كاشت درخت گلابي در نظر بگيريد.بهترين فصل زمستان و اواسط آن است.بهترين و طلايي ترين فصلي كه براي كاشت نهال گلابي توصيه شده است پاييز و زمستان مي باشد البته در آن روز يخبندان نباشد.

كودهاي مناسب استفاده كنيد

وقتي در ابتداي فرايند كاشت نهال گلابي هستيد بهتر است كودهاي دامي و كودهاي گياهي را براي درخت گلابي فراموش نكنيد.كودها بسيار در بازدهي درخت موثر هستند.

 آفات و بيماري درخت گلابي را در نظر داشته باشيد

آفات و بيماري ها مي توانند منجر به از بين رفتن كامل درخت گلابي و محصولات آن شوند.درختان گلابي همانند ديگر درختان ميوه در معرض بيماري و آفات قرار دارند.

مهم ترين بيماري هاي درخت گلابي مي توان به پسيل – كرم سفيد ريشه – پروانه تخم انگشتري – آتشك – پروانه سفيد  و بيماري لكه سياه و.. اشاره داشت.

بهتر است سمپاشي سالانه به صورت منظم و درستي انجام شود تا درخت از بيماري ها در امان باشد.بهتر است با آبياري درست و تقويت كردن درخت با كود آن را مقاوم بسيازيد.

هرس كردن موجب مي شود تا شاخه هاي اضافي از بين برود و در نهايت نور خورشيد بسيار بهتر به درختان بتابد.

هرس درخت گلابي چگونه صورت مي پذيرد:

طي كردن مراحل هرس درختان گلابي بيش از پيش مهم مي باشد. اغلب در اولين سال كه اوايل فصل زمتسان مي توان شاخه ي انتخاب شده را با توجه به تعداد جوانه بهتر است هراس كرد. به اين صورت كه به روي سطح يكي از شاخه هايي كه در حدود 3 جوانه داشته باشد، برش شاخه و حذف شاخه بهتر است از بخش بالاي جوانه ي سوم صورت پذيرد.

معمولا در كاشت نهال گلابي، هرس كردن از ماه فروردين در سالي كه نهال رشد خود را شروع كرده است، انجام مي‌شود. توجه داشته باشيد كه رشد بالاي شاخه‌ها و تعداد زياد آن‌ها در كيفيت محصول درخت نقش دارد. به همين جهت هرس كردن شاخه‌ هاي اضافي درخت گلابي و خالي كردن درخت از حجم انبوه شاخه‌ها، اهميت بسياري دارد. در فصل زمستان شاخه‌ها به طول بيشتري اندازه‌گيري شده و قطع مي‌شوند. اين امر در فصل تابستان متفاوت بوده و شاخه‌ها به اندازه كوتاه‌تري هرس مي‌شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۴:۰۱ توسط:sam موضوع: